, Hungary
-
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Studies
Metacognition and Self-Regulated Learning
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Studies
Opportunities for integrated education in STEM
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Preface
Welcome
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Studies
Educating mechanical engineers in the 21st century
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Book review
Péter Tóth – Kinga Horváth: Didactics
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Tanulmányok
A munka és a tanulmányok kölcsönhatása a STEM területeken
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Tanulmányok
Motiváció lehetőségei a felsőoktatásban covid-19 után személyiségjellemzők alapján
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Eszmélés
„Lehettem volna” – A pedagógusok eltérítő hatása a pályaválasztásban
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Studies
Who will save the world? –from the missing hero to the index of Captain Planet
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Start up!
The need and opportunities for developing emotional intelligence in education
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Start up!
The Image of Women’s Upper Commercial Schools in Hungarian Pedagogy in the First Half of the 20th Century
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Tanulmányok
Research directions for quality learning in higher education: the links between teaching/learning-focused scholarship, teacher professional development and adaptivity
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Tanulmányok
Quality improvement in public employment services
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Tanulmányok
First Experiences with the Introduction of Online Practice Tests at the Dr. Ambedkar School
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Preface
Welcome
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Tanulmányok
VET students' vision of the future after training
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Tanulmányok
Laputa – Totoro – Ponyo: Postmodern narrative of childhood in three anime from Miyazaki
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Personal Data Management and Security in Adult Education
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Beköszöntő
Welcome
Details PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Studies
University teachers' perceptions of AI integration: Insights from a qualitative focus group study
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Studies
Workplace learning during the COVID-19 epidemic and digital transition
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Preface
Welcome
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
Kisiskolák kapcsolat a település műveltségi szintjével és a közösségi élettel
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
Presentation of the Cultural Intelligence (CQ) survey of secondary school students
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
Generatív mesterséges intelligencia oktatásának lehetősége középiskolákban
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
A szervezeti bizalom, mint alappillér kiszámíthatatlan üzleti környezetben
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Projektekről
Globális kérdések a felnőttkori tanulás és nevelés jelenében
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
The effectiveness of children with learning disabilities based on talent management and extracurricular sports activities
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Recenzió
Agytorna – Ősi memóriafejlesztő módszerek mai alkalmazása
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Tanulmányok
A generáció váltás forradalma
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Tanulmányok
Mit várnak a fiatalok 2025-től?
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Munkaügyi Szemle
A tervezhetetlen pályafutás. Careering és pályaválasztási döntés
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Munkaügyi Szemle
A munkavállalói elkötelezettség növelésének hatása és lehetőségei
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Projektekről
A „finn csodáról”
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Projektekről
Tanártovábbképzés Finnországban
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Recenzió
A láthatatlan andragógusok
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 4 (2016): 9. szám - Beköszöntő
E számunk elé
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 2 (2015): 3. szám - Beköszöntő
Gondolatok
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 4 (2015): 5. szám - Beköszöntő
Gondolatok
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 3 (2015): 4. szám - Beköszöntő
Gondolatok
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 2 (2016): 7. szám - Beköszöntő
Welcome note
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 2 (2015): 3. szám - Recenzió
Az előzetes tudás elismerési rendszereinek komparatív andragógiai vizsgálata
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 2 (2015): 3. szám - Eszmélés
A szerb nemzeti kisebbség jogainak érvényesítése a köznevelésben
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 2 No. 2 (2015): 3. szám - Recenzió
Egy innovatív szakkönyv
Abstract PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 5 (2016): 10. szám - Eszmélés
Az átlagos tanulmányi eredménytől felfelé és lefelé eltérő képességű 12. évfolyamos közgazdasági szakmacsoportos tanulók hétköznapjai, és az általuk teljesített verseny-, érettségi-, és továbbtanulási eredmények bemutatása
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 5 (2016): 10. szám - Beköszöntő
Bevezető
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 6 (2016): 11. szám - Preface
Reflections on our second English number of 2016
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 3 No. 6 (2016): 11. szám - Projects
Open Content Development Model (OCD)
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 1 (2017): 12. szám - Munkaügyi Szemle
Pályaorientáció és tanárképzés
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 1 (2017): 12. szám - Beköszöntő
Tematikus bevezető
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 1 (2017): 12. szám - Eszmélés
Hogy is állunk a távoktatás elméletével?
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 1 (2017): 12. szám - Projektekről
Tanulásmódszertan kurzus az Eszterházy Károly Egyetemen, és a „Tanulásmódszertan és életvezetés” nyílt kurzus tapasztalatai
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 2 (2017): 13. szám - Preface
Welcome note
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 3 (2017): 14. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 3 (2017): 14. szám - Tanulmányok
Munkahelyi pszichoterror vizsgálata pedagógusok körében
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 4 No. 4 (2017): 15. szám - Beköszöntő
Szerkesztői beköszöntők
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 1 (2018): 16. szám - Tanulmányok
Egy működő modell: a dél-koreai munka-tanulás duális rendszere
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 1 (2018): 16. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Studies
Modus operandi of Communities of Practice
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 2 (2018): 17. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Munkaügyi Szemle
Miképpen érintettek, és hogyan reagálnak a nők és a férfiak a munkahelyi lelki terrorra?
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Beköszöntő
Beköszöntő
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Tanulmányok
A szakképzési iskolaszerkezet negyedszázada
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Tanulmányok
A középfokú szakképzés kívánatos fejlesztési iránya
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Tanulmányok
A szakképzés vonzerejének növelése
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - Tanulmányok
Szakképzés és életpálya
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 3 (2018): 18. szám - 25 éves a szakképzés
Szakképzési szabályozási környezetünk változásai – 25 év lehetőségei és korlátai
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Preface
Welcome Note
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Papers-Reports
Digital Education: from hype and disappointment to change
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Papers-Reports
Transforming Universities for the Digital Age - Policies – Business Models – Resources
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Studies
Open Badges in Education and Training in Europe
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 4 (2018): 19. szám - Studies
European parents for 21st century careers and competences
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 6 No. 2 (2019): 21. szám - Eszmélés
A szakmai pedagógusok (pedagógusi) pálya elhagyásának vizsgálata több dimenzióban
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 1 (2021): 28. szám - Preface
Welcome
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 3 (2021): 30. szám - Preface
Welcome
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 3 (2021): 30. szám - Projects
OPENSEL Project
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 3 (2021): 30. szám - From the world of work
Dual education: connecting education and the labor market
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 3 (2021): 30. szám - From the world of work
The importance and development of safety awareness with soft skills in industrial environment
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - Beköszöntő
E számunk elé
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - A munka világából
Krízis és újratanulás a Post-Covid korszakban – Oktatás, képességek 2030.
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - Projektekről
Digitálisan aláírt tanúsítványok és digitális kitűzők a szakképzésben és felsőoktatásban
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - A munka világából
A szakképzési innovációról reflektív módon
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - Tanulmányok
A digitális kitűző- és tanúsítványtárak problematikája és megoldási lehetőségei
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 8 No. 4 (2021): 31. szám - A munka világából
Cégkultúra, vezetői személyiség, HR szervezet és a vállalati CSR tevékenység: II. Elemzések
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Tanulmányok
Supporting experience-oriented, innovative learning of adults
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - A munka világából
Atypical opinion on part-time employment
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Eszmélés
Welfare and well-being
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Tanulmányok
Az Európai Oktatási Térség és Magyarország
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Eszmélés
Felsőoktatás és önkéntesség
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Tanulmányok
On the Contexts of EU Policies on Open and Distance Learning and Lifelong Learning (1990-2021)
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Recenzió
Kurucz János: Az Ózdi Vasgyár a szakképzés tükrében 1845-1995
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Tanulmányok
Az empíria alapú tehetségkutatás megjelenése hazánkban a 20. század első harmadában
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Tanulmányok
Az elmélet és a gyakorlat integrációja a munkaalapú tanulás gyakorlatában egy egyetemi mesterszak szakmai gyakorlatának vizsgálata kapcsán
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Beköszöntő
2022 – elektronikus felületünk megújul
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - A munka világából
The impact of digitalisation, and in particular social media on the field of education and worklife
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 1 (2022): 32. szám - Projektekről
Mikro-tartalmak alkalmazása az iskolarendszerű szakképzésben
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Start up!
Current trends and developments in the application of digital tools and implementation of environmental awareness and sustainability in PBL-based STEM education: a dual systematic literature review
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Tanulmányok
A militarizáció hatása az oktatási és a foglalkoztatási szerkezetre
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Studies
Development Level of Pedagogical Students' Inductive Thinking in the 21th Century
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Studies
In the Intersection of Art-Pedagogy-Psychology
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 2 (2022): Issue 33 - Start up!
Development of Institutional Leadership in the Hungarian Education System
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Recenzió
A térségfejlesztés humántényezői
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Eszmélés
Pedagogical and methodological challenges and opportunities of teaching SEN students recently
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Eszmélés
Inkrementális oktatás szerepe és lehetőségei a szakképzésben – Iteratív oktatás, avagy nincs új a nap alatt, de egy kicsit mégis
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Eszmélés
Students with disabilities in higher education
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Horizont
Beszámoló a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma ”Beszélgetések a szakképzésről” című programsorozatának rendezvényéről
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Horizont
Honoring Outstanding Professionals Who Passionately Believe in the Power of Adult and Continuing Education and Learning
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Book review
The methodology of educational informatics in higher education
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Studies
Learning in an attention-based economy and society
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Start up!
Quality Teacher Education: A Review of Professional Learning Community
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Studies
Knowledge Management as a powerful tool to increase competitiveness. Exploring interrelations of knowledge management and adult learning in the context of the learning organization
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35 - Projects
The Jean Monnet Chair Freiburg for European Education (JMC-FrEE)
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Eszmélés
Innovative processes in the life of different types of institutions, with particular emphasis to the place occupied by dance within and outside of the dance classes and activities
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Eszmélés
The development of the vocational training structure at the József Lamping Technical and Vocational School of Kaposvár from 1986 to the 2000s
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Eszmélés
Personality tests and support for students with special educational needs in higher education
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Projektekről
Best practices from the home of digitalisation Estonia
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Horizont
"Talks on Vocational Education" organised by the Hungarian Pedagogical Society's College of Vocational Education
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 1 (2023): 36. szám - Recenzió
"Changes never go in the same direction" – On the book of Gábor Halász
Details PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Welcome Notice
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
A különleges bánásmódot igénylő tanulókkal való foglalkozás összefüggései a szakmai tanárképzés szempontjából
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
The personal components of individual treatment in vocational training
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Students with SEN and ILBD in Vocational Education: Conceptual Frameworks and Statistical Data
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Provision for SNI and BTMN students in the new regulation on vocational training
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
The applicability of epoch system in a VET sector
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Factors influencing the progression to vocational training of students with SNI status
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Special educational needs in vocational training – student experiences
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Methodological solutions in the vocational training of SNI and BTMN students
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
The integrated education of SNI and BTMN students in vocational training – an institutional case study
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
SNI and BTMN students at the dual training place – field experiences
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
You Belong! – A model to manage various forms of inequality in a holistic, system-level approach to education
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 2 (2023): 37. szám - Tanulmányok
Closing words for a conference – a hopeful opening of a new development period
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Studies
The homeschoolers inclusion in Higher Education. Szekler case study
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Studies
Escape Rooms and Collaborative Problem-Solving: Examining the Competence of Teacher Candidates
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Studies
Investigation of engagement and performance among female and male students in technical Higher Education
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Consciousness
Career Socialisation and Professional Identity
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 3 (2023): Issue 38 - Consciousness
Digital-Reskilling at Universities by introducing smart catalogues
Abstract PDF HTML -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Beköszöntő
Guest editor greeting
Details PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Revision of the talent paradigm in vocational training
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Effective teaching as thoughtfully applied constructivism and presentation of good practice
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Appreciation of the importance of informal learning in our time - the importance of the use of free time in choosing a career
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Horizont
"Conversations about vocational training"
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Projektekről
Erasmus projects in the National Vocational and Adult Education Office
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Recenzió
The basics of pedagogy for professional teacher candidates I.
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Recenzió
Skills for successful everyday life
Details PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
A magyar felsőoktatási intézmények integrációs és modernizációs törekvései a fenntarthatóság és oktatásmódszertan területén
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Kreatív-produktív történetalkotás – Az alkotás öröme és a siker élménye játék a művészetekben órán
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 10 No. 4 (2023): 39. szám - Tanulmányok
Sajátos nevelési igényű hallgatók támogatása a felsőoktatásban
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
A közszolgáltató és vagyonkezelő szervezetek teljesítménymérésének kérdései
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Eszmélés
"Chosen or stigmatized" - lessons from the past about disability for today
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 11 No. 1 (2024): 40. szám - Tanulmányok
A migráció szerepe a demográfiai kihívások kezelésében
Abstract PDF (Magyar) HTML (Magyar) -
Opus et Educatio Vol. 5 No. 2 (2018): 17. szám - Munkaügyi Szemle
A jövő munkahelye az IPAR 4.0 tükrében
Abstract HTML PDF -
Opus et Educatio Vol. 9 No. 3 (2022): 34. szám - Tanulmányok
Az egyetemek megújításának egy lehetősége: a Tudásháromszög-modell
Abstract HTML (Magyar) PDF (Magyar)