Az élményorientált, innovatív felnőttkori tanulás támogatása
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.487Absztrakt
A felnőttek tanuláshoz való viszonya általában két véglet között mozog: vagy terhes kényszerként élik meg a tanulást, vagy rajongva lelkesednek a tanulás izgalmas, újdonságot ígérő élményéért. A felnőttkori tanulás támogatásának célja az utóbbi hozzáállás ösztönzése lehet. A szerző azt állítja, hogy interdiszciplináris megalapozással kidolgozható egy olyan integrált tanulástámogató modell, amely leírja az élményorientált, innovatív felnőttkori tanulás jellemzőit és annak felnőttképzési módszerekkel történő támogatási lehetőségeit. A tanulmány megteszi az első lépéseket egy ilyen tanulástámogató modell kidolgozásához. A modell alkalmazásának különösen a szakképzésben lehet nagy jelentősége, ahol felülreprezentáltak a motiválatlan tanulók. A tanulmánnyal a szerző egyben tiszteletét is szeretné kifejezni a közelmúltban elhunyt, világhírű pszichológus, Csíkszentmihályi Mihály emléke előtt.Megjelent
2022-03-30
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok