Inkrementális oktatás szerepe és lehetőségei a szakképzésben – Iteratív oktatás, avagy nincs új a nap alatt, de egy kicsit mégis
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.520Absztrakt
A 21. századi legfontosabb képességek az eddigi tapasztalatok és alátámasztó kutatások szerint a tanulás tanulásának képessége, a kritikus gondolkodás, a kreativitás, az együttműködés, a reflektív és problémamegoldó gondolkodás, valamint a kommunikáció. Mi mozgatja, mi motiválja a diákokat, akik informatika vagy elektronika-elektrotechnika területen tanulnak napjainkban a szakképzési rendszerben? Feltáró kutatásokra alapozva megvizsgálom, mely innovatív vállalati módszerek azok, amelyek potenciálisan alkalmazhatóak lehetnének a szakképzés hatékonyságának, szerethetőségének növelésére. Ezek után az agilis módszertanok megközelítése alapján megvizsgálom, hogyan lehet a szakképzésben is inkrementálissá tenni az oktatást, illetve hogy miben is különbözik mindez a spirális tanítástól, vagy az egyszerű tantárgyi integrációtól.Megjelent
2022-11-14
Folyóirat szám
Rovat
Eszmélés