Az átlagos tanulmányi eredménytől felfelé és lefelé eltérő képességű 12. évfolyamos közgazdasági szakmacsoportos tanulók hétköznapjai, és az általuk teljesített verseny-, érettségi-, és továbbtanulási eredmények bemutatása
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.138Absztrakt
Az Opus et Educatio 2. évfolyam 3. számában jelent meg – amely az alábbi linken érhető el: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/60/83) - „A diákok mindennapjai, a tanulói munkaterhek vizsgálata az érettségi előtti és utáni 2-2 évfolyamon” című publikációm. Itt megvizsgáltam a diákok mindennapjait 455 diák bevonásával, 4 régió 6 városában. Kérdőívemben felmértem az iskolában és az iskolán kívül a tanulás érdekében fordított időt - a közlekedésre, a szakkörön, emelt szintű oktatáson, a korrepetáláson töltött időt, és még a délutáni tanulást is – az érettségi előtti 11-12. évfolyamon, valamint az érettségi utáni 13-14. ún. szakképző évfolyamokon.Jelenlegi tanulmányom a fenti téma folytatása, mélyebb kutatása a „diákmunkaidő” területén, mégpedig a 12. évfolyamon belül az átlagos tanulmányi eredménytől felfelé és lefelé eltérő képességű közgazdasági szakmacsoportos tanulók esetében. Ezen belül az általuk az iskolában és az iskolán kívül a tanulásra fordított időt hétköznap, hétvégeken, tanórákon valamint tanórán kívül elemzem. Ezután megvizsgálom, hogy ezzel a tanulásra fordított idővel hogyan teljesítettek az országos versenyeken, a tanév végén a közép- és emelt szintű érettségi vizsgákon, és azt, hogy az elért eredményekkel milyen oktatási intézményekben tudták felsőfokú tanulmányaikat folytatni. Az eredmény megdöbbentő, hogy mennyi tanulást, lemondást, kitartást vár el az élet már 18-19 évesen az átlagtól felfelé eltérő képességű diákoktól, akik meg szeretnék valósítani az álmaikat, vágyaikat. De az átlagtól lefelé eltérő képességű tanulók esetében is elgondolkodtató a kutatásom eredménye.***My publication titled “The everyday lives of students – an examination of the pupils’ school burdens on the two grades before and after their school-leaving exam” was published in Opus et Educatio Vol. 2. No. 3. and is accessible at this link: http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/60/83. With the involvement of 455 pupils of six cities in four regions I surveyed pupils’ everyday lives. With my query I investigated the time spent on learning within and outside the school – also the time spent on transportation, study circles, advanced-level education, tuition and even studying at home – on the grades 11-12 preceding the school-leaving exam and grades 13-14 following it (the so-called vocational training grades). This paper is a continuation of the topic described above, it is a deeper research in the field of “pupils’ working hours” in the case of the pupils studying economic trade groups and with learning results deviating from the average upwards or downwards. I analyse the time they spend on learning inside and outside school, on weekdays, weekends, classroom lessons and outside those. Afterwards, I examine how they performed at national competitions, at the basic and advanced level school-leaving exams and which institutions of higher education they were accepted at. The consequences are astonishing – how much studying, resignation and persistence life requires of the 18-19-year-old students whose abilities deviate from the average upwards and who want to realize their dreams and wills. However, the results of my research concerning the pupils with abilities worse than the average make us stop and think, as well.##submission.downloads##
Megjelent
2016-11-10
Folyóirat szám
Rovat
Eszmélés