A tanulási zavarral küzdő gyermekek eredményessége a tehetséggondozás és az iskolán kívüli sporttevékenység alapján
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.605Absztrakt
A tanulmányban áttekintésre kerülnek a főbb tehetséggondozási modellek és azok fejlődése, valamint a tanulási zavarok meghatározása és azok jellemzése. A tanulmány célja annak kiemelése, hogy a tanulási zavar nem zárja ki azt, hogy valaki tehetséges legyen. A tehetséggondozás azért is fontos minden társadalmi csoport számára, mert ha az egyén ki tudja bontakoztatni a tehetségét, akkor az pozitív hatással lehet a jövőjére. A tanulmány a 2019. évi Országos kompetenciamérés 6. osztályos adatbázisában elemezi a tehetséggondozáson, az iskolán kívüli sportfoglalkozáson való részvétel hatását a tanulási zavarral küzdő tanulók szövegértés és matematika teljesítményekre. Az eredmények szerint a tanulási zavar típusától függően, de többségében azok a gyermekek, akik részt vesznek ezeken a tevékenységeken, jobb teljesítményeket érnek el. Az eredményekből az is látszik, hogy az iskolán kívüli foglalkozásokon a jobb családi háttérrel rendelkezők vesznek részt, vélhetően a fizetős tevékenységek miatt, ezért a civil szférának abban lehetne jelentősége, hogy ingyenes lehetőségeket biztosítsanak azok számára, akik ezt nem engedhetik meg maguknak.Megjelent
2024-04-10
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok