Generatív mesterséges intelligencia oktatásának lehetősége középiskolákban

Szerzők

  • Máté Szalay-Bekő

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.600

Absztrakt

A generatív mesterséges intelligenciára épülő szolgáltatások egyre szélesebb körben és egyre nagyobb területen terjednek el. Valószínű, hogy ezen eszközök használata beépül a mindennapokba, részét képezve a digitális kultúránknak. Ez a trend előrevetíti annak a szükségességét, hogy a középiskolás korú diákok intézményes oktatás keretei között is foglalkozzanak a generatív mesterséges intelligenciával. Értsék meg alapelveit, ismerjék meg limitációit és a felhasználáshoz kötődő etikai kérdéseket annak érdekében, hogy biztonságosan és hatékonyan tudják hasznosítani, értelmezni és értékelni a gépek által generált digitális tartalmakat. A jelen tanulmány célja, hogy felvesse ennek az új tananyag elemnek az oktatási rendszerbe való integrálását.

Információk a szerzőről

Máté Szalay-Bekő

Műszaki informatikus diploma után bioinformatikából doktorált. Kutatásait a Semmelweis Egyetemen és a Szegedi Tudományegyetemen végezte, majd az angliai Earlham Institute munkatársaként folytatta. A tudományos munka mellett az elmúlt 15 évben programozóként és csoportvezetőként dolgozott számos magyar és külföldi informatikai cégnél. Fő szakterülete az elosztott programozás és a Big Data technológiák. Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mérnöktanár képzésén vesz részt.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-04-10

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok