Generatív mesterséges intelligencia oktatásának lehetősége középiskolákban
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.600Absztrakt
A generatív mesterséges intelligenciára épülő szolgáltatások egyre szélesebb körben és egyre nagyobb területen terjednek el. Valószínű, hogy ezen eszközök használata beépül a mindennapokba, részét képezve a digitális kultúránknak. Ez a trend előrevetíti annak a szükségességét, hogy a középiskolás korú diákok intézményes oktatás keretei között is foglalkozzanak a generatív mesterséges intelligenciával. Értsék meg alapelveit, ismerjék meg limitációit és a felhasználáshoz kötődő etikai kérdéseket annak érdekében, hogy biztonságosan és hatékonyan tudják hasznosítani, értelmezni és értékelni a gépek által generált digitális tartalmakat. A jelen tanulmány célja, hogy felvesse ennek az új tananyag elemnek az oktatási rendszerbe való integrálását.Megjelent
2024-04-10
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok