First Experiences with the Introduction of Online Practice Tests at the Dr. Ambedkar School

Authors

  • Brigitta Szilágyi Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék
  • Krisztina Megyeri Budapesti Corvinus Egyetem, Természettudományi Kar, Adatelemzés és Informatika Intézet, Matematika Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.537

Abstract

In addition to the right amount of time spent learning, an important element of effective learning is the right form. Testing is one of the learning methods considered by professionals to be the most effective, where pre-learning becomes an integral part of learning. This method can be implemented using an online learning platform without increasing the teacher's workload and, if the teacher has access to a bank of tasks from which to test, it is a great relief. In the Dr. Ámbédkar School for the Education of Students with Multiple Disadvantages, we supplemented traditional learning and teaching with regular online testing in the 2021/2022 school year on an experimental basis. We would like to share the experiences and lessons learned from this work.

Author Biography

Brigitta Szilágyi, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék

 

a BME Geometriai Tanszék docense. Az ElmeMater Tehetségpont koordinátora, a BME Tehetségsegítő Tanácsának titkára. 2009 óta foglalkozik tehetséggondozással a BME-en. Az általa tartott kurzusokon szemeszterenként több mint száz hallgató tanul matematikát. Reguláris képzésben kialakított új módszerük sokkal eredményesebb tanítást tesz lehetővé.

Published

2023-07-03

Issue

Section

Tanulmányok