Fogyatékossággal élő hallgatók a felsőoktatásban
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.521Absztrakt
A tanulmány célja felhívni a figyelmet a fogyatékossággal élő fiatalok tanulásának, továbbtanulásának helyzetére, különös tekintettel arra tényre, hogy Magyarországon nemzetközi összehasonlításban alacsony a felsőoktatásban a fogyatékossággal élő hallgatók aránya, tanulásuk támogatásának intézményi lehetőségei, módszerei számos akadályozó tényezővel terheltek és a szükséges tájékoztatás gyakran nem éri el az érintetteket. Pedig a fogyatékossággal élő hallgatók tanulási sikeressége nagymértékben függ az egyetem támogató szervezeti kultúrájától, az oktatók, dolgozók, a hallgatótársak elfogadó és befogadó attitűdjétől. A tanulmány érinti a nemzetközi és hazai szakpolitikai és jogszabályi hátteret, bemutatja a részvétel arányait, kitér a végzettség és a foglalkoztatottság összefüggéseire, végül bemutatja röviden az ELTE gyakorlatát.Megjelent
2022-11-14
Folyóirat szám
Rovat
Eszmélés