Motiváció lehetőségei a felsőoktatásban covid-19 után személyiségjellemzők alapján

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.516

Absztrakt

2019-ben kezdődő és napjainkra is hatással lévő Covid19 sok változást hozott az oktatás, ezen belül a felsőoktatás világába. A jelenléti oktatás visszatértével általános az a tapasztalat, hogy a hallgatók kevésbé motiváltak, nehéz ösztönözni őket. Kutatásunkban megvizsgáltuk, hogy az MBTI személyiségteszt által definiált típusok esetén milyen eltérések tapasztalhatók, mely motivációs módszerek a sikeresebbek. Kutatásunk két elemből állt, egy előzetes kvalitatív kutatást, majd egy kvantitatív kutatást végeztünk. A kvalitatív kutatás fókuszcsoportos beszélgetések formájában zajlott. A beszélgetések a hallgatói oldalról adtak inputot a motiváció tárgykörében, melyek feldolgozása alapján készült el a kutatás második fázisához a kvantitatív kutatásunkban alkalmazott kérdőív. A kvantitatív kutatás során első lépésben a hallgatók az MBTI tesztet töltötték ki, és ezt követően válaszoltak az összeállított motivációs kérdéssorra. A kutatás eredményeiből azt állapítottuk meg, hogy a különböző típusú embereket más-más módszerekkel tudjuk motiválni. A tanulás-tanítás módszerei mellett nagy szerepet játszik a motivációban az egyetem környezete, az iskolai elfoglaltságon kívüli közös programok, és a tanár-diák személyes viszony is.

Információk a szerzőről

Monika Pogátsnik, Óbuda University

Alba Regia Technical Faculty

##submission.downloads##

Megjelent

2022-11-14

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok