Az informális tanulás jelentőségének felértékelődése korunkban - a szabadidő-felhasználás jelentősége a pályaválasztásban
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.579Absztrakt
A 21. századra az élethosszig tartó tanulás fogalma széles körben ismertté, a mindennapi életben és a munkaerőpiacon betöltött szerepének fontossága elfogadottá vált. Amig korábban a tanulásnak főként a formális, iskolához kötődő területe volt meghatározó, az új évezredben a nem formális és az informális színterén megvalósuló területei kerültek reflektorfénybe, és egyre inkább megkerülhetetlenné vált a szakképzés és a munka világában az informális tanulás értelmezése és elismerése. A digitális technológia elterjedésével a tanulás minden területe új színtérrel bővült, hiszen a digitális platformok mindegyike jelentősen bővíti a tanulási lehetőségeket, átalakítja a szokásokat, nem utolsó sorban gazdagítja az informális tanulás világát is. A tanulmány – egy kismintás, egyetemi hallgatók körében végzett pilot jellegű kutatás kapcsán - az informális tanulás fogalmára és színterei közül a szabadidő területére reflektál és felhívja a figyelmet a pályaorientáció és az iskolai oktatáson túli területeken megszerezhető és kompetenciák és skillek munkaerőpiaci jelentőségére. A téma fontosságát jelzi, hogy 2023-ban az előzetes tudás beszámításának feladatai a szak- és felnőttképzés, valamint a felsőoktatás területén jogszabályban előírt módon napirendre került.Megjelent
2024-01-28
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok