SNI-s tanulók oktatásának pedagógiai és módszertani kihívásai és lehetőségei napjainkban
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.519Absztrakt
A cikk alapvető célja egyfelől a különleges bánásmódot igénylő tanulók aktuális jogszabályi hátterének feltárása, másfelöl a speciális szakképző intézményekben alkalmazható módszertani és technológiai pedagógiai megoldások feltérképezése. Ennek keretében a pedagógiai gyakorlatban is jól alkalmazható hagyományos és új generációs módszertani repertoár kerül áttekintésre és összehasonlító elemzésre. A munka feldolgozása során kvantitatív kérdőíves felmérést alkalmaztunk az empirikus kutatás során, amelyben az alapsokaságból kiválasztott célcsoport Pandémia előtti és Pandémia utáni digitális eszközhasználati szokásai kerültek felmérésre és elemzésre. Az analitika során – az eredmények figyelembevétele mellett – javaslat került kidolgozásra, hogy a digitális eszközhasználat milyen módszertannal tudja segíteni a jelenléti és hibrid oktatást szakképzési SNI-s tanulói környezetben, ugyanakkor rávilágít a csak digitális eszközhasználat korlátaira A munka eredményei a speciális szakiskolai képzésekben jól kamatoztathatóvá válnak, a leírt és kipróbált módszerek azonnali segítséget nyújthatnak a pedagógusok számára, szem előtt tartva a módszertani kultúraváltás fontosságát.Megjelent
2022-11-14
Folyóirat szám
Rovat
Eszmélés