Sajátos nevelési igényű hallgatók támogatása a felsőoktatásban
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.598Absztrakt
Vizsgálatom fókuszában a sajátos nevelési igényű hallgatók vizsgálata áll, személyiségük, helyzetük és nehézségeik az oktatási rendszerben. A témaválasztásom oka, hogy társadalmunkban egyre nagyobb figyelmet szentelnek az SNI-s diákok, hallgatók segítésére, több tekintetben is aktuális ezáltal. Nagyjából 3 éve segítek aktívan különböző szempontból hátrányos helyzetű tanulókat, legyen ez szellemi (sajátos nevelési igény) vagy fizikai hátrányos helyzet (például kerekesszékes hallgató). A segítségnyújtás Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem HSZI (Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság) hatáskörén belül történik, Korrepetitor Program a hivatalos megnevezés. Ennek lényege, hogy felmerülő igény esetén a kapcsolattartó kollégák és kolleginák megpróbálják lehetőségükhöz mérten kielégíteni a releváns hiányosságokat. Ennek megfelelően segítő „magántanárokat” (korrepetitor) rendelnek az adott diák adott tantárgyához szerződéses formátumban a releváns félév időtartamára.Megjelent
2024-02-01
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok