The applicability of epoch system in a VET sector

Authors

  • Éva Feketéné Szakos
  • Orsolya Breuerné Fülepi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.559

Abstract

The study analyses the implementation of the epoch system in vocational education and training within the frame of a case study taken place in the tourism sector. The research’s aim was to reveal why it can be motivating and effective in a long term period to be educated in epoch system structure in the field of vocational education. It seeks answers for the above mentioned questions from the opinions of students and teachers and draws conclusions for the applicability of epoch system in the education of students struggling with learning disabilities. The epoch system based educational structure could also contribute with success to prevent dropout.

Author Biographies

Éva Feketéné Szakos

Habil. egyetemi docens, a BME Műszaki Pedagógia Tanszék oktatója

Orsolya Breuerné Fülepi

Angol nyelvet tanít az Újlaki Magyar-Olasz Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, korábban turizmus ágazati középszintű szakmai érettségire készített fel diákokat. A Budapesti Gazdasági Egyetemen idegenforgalom-szálloda szakon szerzett főiskolai szintű, majd a Pécsi Tudományegyetemen pénzügyi eszközök és intézmények szakirányon egyetemi szintű diplomát. Anglisztika szakon a Kodolányi János Főiskolán végzett. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakmai tanárképzésén mesterszintű diplomát szerzett. Lovas sportágban középszintű edzői képesítéssel rendelkezik. Férjével 4 gyermeket nevelnek.

Published

2023-08-30

Issue

Section

Tanulmányok