Az epochális oktatási rendszer alkalmazási lehetősége egy szakképzési ágazatban

Szerzők

  • Éva Feketéné Szakos
  • Orsolya Breuerné Fülepi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.559

Absztrakt

A tanulmány az epochális rendszernek egy, a szakmai oktatásban történt gyakorlati megvalósítását elemzi egy esettanulmány keretében a turizmus-vendéglátás területén. A kutatás többek között annak feltárását tűzte ki célul, hogy miért motiváló és miért bizonyulhat hosszabb távon is hatékonynak az epochális oktatási struktúrában való tanulás a szakképzésben. A vizsgálat a kezdeményezésben részt vett tanulók és oktatók interjúk során gyűjtött vélekedései alapján keres válaszokat az előbbi kérdésekre, valamint következtetéseket von le a tanulási nehézségekkel küzdő diákok oktatásában történő alkalmazhatóságára. Az epochális oktatásszervezés sikeresen járulhatna hozzá a lemorzsolódás megelőzéséhez is.

Szerző életrajzok

Éva Feketéné Szakos

Habil. egyetemi docens, a BME Műszaki Pedagógia Tanszék oktatója

Orsolya Breuerné Fülepi

Angol nyelvet tanít az Újlaki Magyar-Olasz Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, korábban turizmus ágazati középszintű szakmai érettségire készített fel diákokat. A Budapesti Gazdasági Egyetemen idegenforgalom-szálloda szakon szerzett főiskolai szintű, majd a Pécsi Tudományegyetemen pénzügyi eszközök és intézmények szakirányon egyetemi szintű diplomát. Anglisztika szakon a Kodolányi János Főiskolán végzett. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakmai tanárképzésén mesterszintű diplomát szerzett. Lovas sportágban középszintű edzői képesítéssel rendelkezik. Férjével 4 gyermeket nevelnek.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok