SNI és BTMN tanulók a duális képzőhelyen – tereptapasztalatok

Szerzők

  • Gábor Győrfi
  • Julianna Jankovics

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.565

Absztrakt

Az SNI és BTMN tanulók a duális képzőhelyen című tanulmány a budapesti Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. és a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum közötti együttműködés tapasztalatait mutatja be. Elsőként a szakképzési rendszer változásairól, a duális képzőhely bevezetéséről, majd a különleges bánásmódot igénylő tanulók képzéséről lehet olvasni. A tanulmány fókuszában – ahogy az a címben is olvasható – a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók helyzete áll. A tanulmány továbbá a mindannyiunkat érintő koronavírus-járvány időszakának tapasztalatait, valamint a szakképző intézmények és a duális partnerek közötti együttműködés további lehetőségeit is tartalmazza.

Szerző életrajzok

Gábor Győrfi

Műszaki szakoktató, Munkavédelmi szakember. A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. tanműhely koordinátora, oktatója. BME GTK Műszaki Pedagógiai Tanszékén végzett Műszaki szakoktató, BME KJK Műszaki Továbbképző Központjában végzett Munkavédelmi szakember.

Julianna Jankovics

Jankovics Julianna magyar, valamint nyelv- és beszédfejlesztő tanár, a BGéSZC Öveges József Technikum és Szakképző Iskola fejlesztőpedagógusa. Az ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskolájában végzett, nyelvész, az ELTE BTK megbízott oktatója.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok