A középfokú szakképzés kívánatos fejlesztési iránya

György Szenes

Abstract


Ez az írás 2018. május 22-én a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma és BME Tanárképző Központ által szervezett konferencián elhangzott előadás alapján készült és a szerző által javasolt középfokú szakképzési szerkezetet ismerteti. A jelenlegi helyzetkép bemutatását követően képzési típusok és szakaszok alapfunkcióinak leírásával fejti ki a szerző véleményét a középfokú szakképzés kívánatos fejlesztési irányáról.

This paper has been written on the basis of a lecture held at the conference organized by the VET Board of the Hungarian Association for Pedagogy and the Teacher Training Centre of the Budapest University of Technology and Economics, and presents the secondary level vocational educational structure proposed by the author. After introducing the current situation, the paper presents the author’s opinion on the desirable development direction of secondary level vocational education by describing the basic functions of the types and phases of the trainings.


Full Text:

PDF HTML


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.267

Refbacks

  • There are currently no refbacks.