The personal components of individual treatment in vocational training

Authors

  • Ervin Pál Kapitány
  • Katalin Turcsik

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.557

Abstract

The aim of this article is to present the situation of professionals working with students with special educational needs and with integration, learning and behavioural difficulties in the vocational training system. The description of their basic tasks and, in some cases, the details of their specific activities in the context of vocational education and training, are supplemented with examples and recommendations. In addition to discussing the basic principles of the content of the cooperation opportunities, we will also look at the ways in which attitudes can be shaped, knowledge can be broadened and knowledge can be shared within and between institutions.

Author Biographies

Ervin Pál Kapitány

Alapvetően gyógypedagógusként definiálom önmagam, külön öröm számomra, hogy hivatásom a jövő szakembereinek is taníthatom. Ezzel párhuzamosan pedagógusok és más társszakmák
képviselőinek tudásbővítését és szemléletformálást igyekszem támogatni fogyatékosságügyi, gyógypedagógiai, illetve mentálhigiénés témákban. Több szakmai társaságban végzek tudományos munkát.

Katalin Turcsik

Pedagógiai szakpszichológus, az Öveges József Technikum és Szakképző Iskola iskolapszichológusa és segítő pedagógusok munkacsoportjának vezetője, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar óraadó
oktatója, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke és a Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály elnöke.

Published

2023-08-30

Issue

Section

Tanulmányok