Felsőoktatás és önkéntesség

Authors

  • D. Babos Zsuzsánna
  • Lovasné Dr. Avató Judit

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.492

Abstract

2021 was the Year of Volunteering in Hungary. We saw the need to launch a faculty-level pilot research project at the ELTE PPK Institute for Adult Education Research and Knowledge Management (Bridge between volunteering and the labour market) with the aim to get an idea of the social responsibility of our students. The aim of our research was to explore the volunteering activities and experiences of ELTE PPK students, the effects of the changes (self-awareness - labour market) brought about by this process, to get an idea of the situation and changes in the students' competences, to draw conclusions and suggestions for the promotion of volunteering at the faculty, to make volunteering training even more effective, and to develop further supportive solutions for the meaningful support and recognition of our students' volunteering activities. The present study aims to present the main results of this pilot research.

Author Biographies

D. Babos Zsuzsánna

Andragógus, közösségfejlesztő, az ELTE Pedagógiai -és Pszichológiai Kar Felnőttképzés – kutatási és tudásmenedzsment Intézet egyetemi adjunktusa.

A „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” projekt keretében, az Intézményi önkéntesség módszertani munkacsoport szakértője. Ennek eredményeként a Gyakorlati útmutató - Intézményi önkéntes programok létrehozásához és működtetéséhez című kötet társszerzője.

Kutatási területe az önkéntesek informális és nem-formális tanulási folyamatainak vizsgálata.

Tudományos munkái az önkéntes szektor fő jellemzői mentén jelentek meg, legutóbb az önkéntesség értelmezéséről, számszerűsíthető jellemzőiről, valamint az önkéntesek képzéséről.

Lovasné Dr. Avató Judit

A BGE adjunktusa

Published

2022-03-30

Issue

Section

Eszmélés