Investigation of engagement and performance among female and male students in technical Higher Education

Szerzők

  • Brigitta Szilágyi
  • Dávid Dobák

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.571

Absztrakt

ABSTRACT The present-day training domain with the greatest enrolment of students in our nation is that of technical sciences. Nevertheless, this field also witnesses one of the highest rates of dropout. In fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) hold great significance in the future labor market, given the constant growth in the demand for technical experts and information technology (IT) professionals. Thus, curtailing student attrition assumes particular significance. This article presents partial findings from a series of studies investigating the influence of engineering students' attitudes and commitment on academic outcomes. Our analysis places particular emphasis on the comparison of the academic achievements of male and female students.

Szerző életrajzok

Brigitta Szilágyi

A BME Geometriai Tanszék docense. Az ElmeMater Tehetségpont koordinátora, a BME Tehetségsegítő Tanácsának titkára. 2009 óta foglalkozik tehetséggondozással a BME-en. Az általa tartott kurzusokon szemeszterenként több mint száz hallgató tanul matematikát. Reguláris képzésben kialakított új módszerük sokkal eredményesebb tanítást tesz lehetővé.

 

Dávid Dobák

 

Utolsó éves mechatronikai mérnöki MSc hallgató vagyok a Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetemen. Publikációkban, szakmai és tanulmányi versenyeken való
részvétellel bővítem a tudásom és növelem ösztöndíj pályázatokon az esélyeim. Kedvelt
tanulásmódszertani területem van Hiele teszt eredmények összehasonlítása különböző szakokon
és egyetemeken tanuló hallgatók között.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-30

Folyóirat szám

Rovat

Studies