Van Helyed! – A különböző egyenlőtlenségek kezelésének modellje az oktatás holisztikus, rendszerszintű megközelítésében
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.566Absztrakt
A mai világban, ahol az embereket már gyermekkoruk óta “tehetségesekre” és “sajátos igényűekre” osztják (különösen igaz ez a hátrányos helyzetű vagy kisebbségből származó gyermekekre), magától értetődőnek tűnik, hogy az oktatási rendszernek reflektálnia kell a benne résztvevők sokszínűségére mindkét oldalon, bármilyen szegregáció nélkül.Ez a tanulmány a Van Helyed Rendszer bemutatásán keresztül egy olyan innovatív megközelítést vázol fel, amely mintául szolgálhat egy olyan oktatási rendszer létrehozásához, ahol a gyermekek társadalmi helyzetüktől függetlenül minőségi tudáshoz juthatnak. Ezen megközelítés hatékonyságát empirikus adatok bizonyítják a regionális és országos átlagokkal való összehasonlítás útján.Ez a holisztikusan, alulról felfelé épülő szisztéma magában foglal egy egyedi szolgáltatási rendszert, amelyet az egyes gyermekek igényeire szabnak, valamint bevonják azok családját és a teljes közösséget is.Megjelent
2023-08-30
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok