Van Helyed! – A különböző egyenlőtlenségek kezelésének modellje az oktatás holisztikus, rendszerszintű megközelítésében

Szerzők

  • Kriszta Bódis

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.566

Absztrakt

A mai világban, ahol az embereket már gyermekkoruk óta “tehetségesekre” és “sajátos igényűekre” osztják (különösen igaz ez a hátrányos helyzetű vagy kisebbségből származó gyermekekre), magától értetődőnek tűnik, hogy az oktatási rendszernek reflektálnia kell a benne résztvevők sokszínűségére mindkét oldalon, bármilyen szegregáció nélkül.Ez a tanulmány a Van Helyed Rendszer bemutatásán keresztül egy olyan innovatív megközelítést vázol fel, amely mintául szolgálhat egy olyan oktatási rendszer létrehozásához, ahol a gyermekek társadalmi helyzetüktől függetlenül minőségi tudáshoz juthatnak. Ezen megközelítés hatékonyságát empirikus adatok bizonyítják a regionális és országos átlagokkal való összehasonlítás útján.Ez a holisztikusan, alulról felfelé épülő szisztéma magában foglal egy egyedi szolgáltatási rendszert, amelyet az egyes gyermekek igényeire szabnak, valamint bevonják azok családját és a teljes közösséget is.

Információk a szerzőről

Kriszta Bódis

Pszichológus, író, dokumentumfilmes, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar oktatója, az Ember-Környezet Tranzakció Intézet munkatársa, a Van Helyed Alapítvány létrehozója, elnöke, valamint a Van Helyed oktatási rendszerének (VHR) kiépítője és vezetője.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok