Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to the current issue Skip to site footer

Opus et Educatio

Opus et Educatio
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Login

Current Issue

Vol. 9 No. 4 (2022): Issue 35
Published: 2023-03-21

Preface

  • Welcome

    András Benedek
    • PDF
    • HTML

Studies

  • Learning in an attention-based economy and society

    Zoltán Szűts
    • PDF
    • HTML
  • Educating mechanical engineers in the 21st century

    Monika Pogátsnik, Csaba Attila Bráda
    • PDF
    • HTML
  • Knowledge Management as a powerful tool to increase competitiveness. Exploring interrelations of knowledge management and adult learning in the context of the learning organization

    Andrea Lukács
    • PDF
    • HTML
  • Who will save the world? –from the missing hero to the index of Captain Planet

    Ádám Nagy, Mariann Fekete, Péter Tóth
    • PDF
    • HTML

Start up!

  • Quality Teacher Education: A Review of Professional Learning Community

    Moet Moet Myint Lay
    • PDF
    • HTML
  • The Image of Women’s Upper Commercial Schools in Hungarian Pedagogy in the First Half of the 20th Century

    Krisztina Stummer
    • PDF
    • HTML
  • The need and opportunities for developing emotional intelligence in education

    Attila Mészáros, Richárd Szalóki
    • PDF
    • HTML

Projects

  • The Jean Monnet Chair Freiburg for European Education (JMC-FrEE)

    Andrea Óhidy
    • PDF
    • HTML

Book review

  • The methodology of educational informatics in higher education

    Anikó Kálmán
    • PDF
    • HTML

Horizont

  • Honoring Outstanding Professionals Who Passionately Believe in the Power of Adult and Continuing Education and Learning

    Farkas Éva
    • PDF
    • HTML
View All Issues

2022 01 2022 02 2022 03 2022 04

2021 01 2021 02 2021 03 2021 04

2020 01 2020 02 2020 03 2020 04

2019 01 2019 02 2019 03 2019 04

2018 01 2018 02 2018 03 2018 04

2017 01 2017 02 2017 03 2017 04

2016 01 2016 02 2016 03 2016 04 2016 05 2016 06

2015 01 2015 02 2015 03 2015 04

2014 01

Language

  • English
  • Magyar

impresszum



Opus et Educatio

online szakmai folyóirat

Főszerkesztő: Benedek András

Szerkesztőbizottság tagjai:

  • James Katz, College Communication - Boston University
  • Silvia Pokrivcákova, Faculty of Education - Trnava University
  • Tanya Zlateva, Metropolitan College - Boston University
  • Tuncay Saritas, Faculty of Education - Balikesir University
  • Bognár György: Faculty of Electrical Engineering and Informatics – Budapest University of Technology and Economics
  • Benedek András: Faculty of Economic and Social Sciences – Budapest University of Technology and Economics
  • Feketéné Szakos Éva: Faculty of Economic and Social Sciences – Budapest University of Technology and Economics
  • Horváth Kinga: Faculty of Education – J. Selye University
  • Kálmán Anikó: Faculty of Economic and Social Sciences – Budapest University of Technology and Economics
  • Lükő István: University of Pécs
  • Munkácsy Ferenc: Hungarian Academy of Sciencest
  • Pletl Rita: Sapientia Hungarian University of Transilvania – Faculty of Technical and Human Sciences
  • Sturcz Zoltán: Faculty of Economic and Social Sciences – Budapest University of Technology and Economics
  • Szarka Katalin: Faculty of Education – J. Selye University
  • Tóth Péter: Faculty of Economic and Social Sciences – Budapest University of Technology and Economics

 

Kiadó: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
A kiadó székhelye: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 3.
Kiadásért felelős személy: Prof. Dr. Czigány Tibor
Szerkesztésért felelős: Prof. Dr. Benedek András
.

A szerkesztőség címe:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógia Tanszék

1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.
Telefonszáma: (+36)1 463 2655
E-mail cím: opus@eik.bme.hu

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által nyilvántartott folyóirat.
ISSN 2064-9908


Review statement

Nyilatkozat a bírálati folyamatról

Folyóiratunkban kettős bírálati rendszerben - double-blind peer-review - értékeljük a beküldött kéziratokat. E folyamatban a cikk szakmai tartalmának megfelelően felkészült, tudományos minősítéssel rendelkező bírálókat kérünk fel, akik a szerző személyes adatait nem ismerhetik meg, a bírálat objektivitása érdekében.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.