Az alkotó andragógiai lét
Az aktív-lét és a benne kialakuló alkotó-lét
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.635Absztrakt
Az andragógia alkotói és fejlesztői jószolgálatot tesznek több mint egy évszázada mindazoknak, akik a világban, az ország dolgaiban kívánnak eligazodni, és azoknak, akik szakmai képzésükkel továbbképzésükkel munkahelyüket kívánják megtartani, illetve szakmai tevékenységüket magasabb szintre kívánták, kívánják emelni. Az andragógia tudomány fejlesztését és felhasználását szolgáló évről évre gyarapodó tanulmányos munkák egyre teljesebben helyezik előtérbe az andragógia fogalmának és ezzel gyakorlata további kibontakoztatásának szükségességét. Ezt a törekvést foglalja össze Juhász Erika Pető Lilla gondozásában megjelent Hálózatok a művelődés és a felnőttképzés világában (2020) összefoglaló munkája, amely tartalmazza a Durkó Mátyás konferencia előadásait. Az előző konferenciákhoz hasonlóan, ezen a konferencián azonban az elhangzott előadások, értékelések és viták az andragógiát a pszichológia és a szociológia tudományokkal szorosabb összefüggésben tárgyalták. Ezt, mintegy felkészülésnek is tarthatjuk az andragógia tudomány kiterjesztésére. Az értekezések indítottak arra, hogy ebben az írásban megkíséreljem az andragógia kiterjesztett alkalmazási lehetőségének alapjait felvázolni - amennyire lehetséges – feltárni. Ehhez a jelen munkában Durkó Mátyás 1968-ban végzett kutatásai adták az indíttatást. Az aktív-lét és az alkotó-lét tárgyalásával kívánok hozzájárulni Durkó Mátyás törekvésének megvalósításához. A benne foglaltakat felhívásnak szánom további munkálatokra.Megjelent
2024-09-23
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok