Workplace learning during the COVID-19 epidemic and digital transition

Szerzők

  • Tamás Kersánszki
  • Ágnes Fazekas
  • Nóra Fazekas

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.554

Absztrakt

A humántőke egyre fontosabb részévé válik a munkatapasztalat, így ebben az élethosszig tartó tanulásban kell a szervezeteknek jobb teljesítményre ösztönözniük az alkalmazottakat a karrierlehetőségek és többdimenziós mobilitások biztosítása révén.  A világjárvány okozta sokkhatás és a megváltozott körülmények érezhető hatással voltak a szervezetekre melyek hol ellenállással, hol alkalmazkodással (például kollektív tanulás, rugalmasság) reagáltak a megváltozott környezetre, melynek eredménye a szervezet a változásokra adott különböző produktív, innovatív válaszai voltak (Spicer, 2020). A járvány hatására munkavállalók milliói tértek át az egyik napról a másikra távmunkára, ami világszerte elismert munkaformává, és kutatások témájává vált. A digitális átallás ilyen dinamikus változása jelentős hatást gyakorolt a munkahelyi környezetre és tanulásra és megváltoztatta a munkával, munka vállalással és munkahelyi tanulással kapcsolatos attitűdöket.

Információk a szerzőről

Tamás Kersánszki

Kersánszki Tamás az Óbudai Egyetem STEM Irodájának és a Kelet-afrikai Fejlesztések Projektszervezet vezetője. A Wesley János Lelkészképző Főiskolán szerzett szociális munkás diplomát 2002-ben, majd 2007-ben az Eötvös Lóránt Tudományegyetem szociálpolitikai szakán végzett. Ezt követően 2015-ben a Budapesti Corvinus Egyetem projektmenedzsment szakát végzete el. Jelenleg az Óbudai Egyetemen Biztonságtudományi Doktori iskola hallgatója. A Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató csoportjának kutatója. Kutatási területe a STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Math) innovációk és a transzverzális készségek fejlesztése. Az Óbudai Egyetemen a Strathomre Egyetemen (Kenya) és a Kotebe Egyetem (Etiópia) vendégelőadó.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-30

Folyóirat szám

Rovat

Studies