A minőségi felsőoktatási tanulást célzó kutatási irányok: a tanításra/tanulásra fókuszáló tudományosság, az oktatói szakmai fejlődés és az adaptivitás témájának összefüggései

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.534

Absztrakt

A kutatás eszköze nemzetközi irodalomáttekintés volt. A kutatás során négy fő kifejezés köré összpontosult a keresés, melyek a következők: (1) Teaching and learning in Higher Education, azaz Tanítás és tanulás a felsőoktatásban, (2) SoTL, azaz Tanításra/tanulásra fókuszáló tudományosság, (3) Academic Development, azaz Oktatói szakmai fejlődés és (4) Adaptive Teaching/Adaptive expertise, azaz Adaptív tanítás/adaptív szakértelem. A keresőszavak alapján felmerült tanulmányokból kiindulva feltérképezésre került a témában releváns kutatók munkássága, valamint a kapcsolódó fogalmak köre is. Míg a négy fő fogalom képezi a tanulmány gerincét, a kapcsolódó témákról egyértelműen, de mértékkel szól, a fókusz megtartása érdekében.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-07-03

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok