A minőségi felsőoktatási tanulást célzó kutatási irányok: a tanításra/tanulásra fókuszáló tudományosság, az oktatói szakmai fejlődés és az adaptivitás témájának összefüggései
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.534Absztrakt
A kutatás eszköze nemzetközi irodalomáttekintés volt. A kutatás során négy fő kifejezés köré összpontosult a keresés, melyek a következők: (1) Teaching and learning in Higher Education, azaz Tanítás és tanulás a felsőoktatásban, (2) SoTL, azaz Tanításra/tanulásra fókuszáló tudományosság, (3) Academic Development, azaz Oktatói szakmai fejlődés és (4) Adaptive Teaching/Adaptive expertise, azaz Adaptív tanítás/adaptív szakértelem. A keresőszavak alapján felmerült tanulmányokból kiindulva feltérképezésre került a témában releváns kutatók munkássága, valamint a kapcsolódó fogalmak köre is. Míg a négy fő fogalom képezi a tanulmány gerincét, a kapcsolódó témákról egyértelműen, de mértékkel szól, a fókusz megtartása érdekében.Megjelent
2023-07-03
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok