Personality tests and support for students with special educational needs in higher education

Authors

  • Ádám Pólik

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.545

Abstract

The paper was prepared based on a paper prepared for the Academic Student Conference (TDK) of the Faculty of Economics of the Budapest University of Technology and Economics (BME GTK) in the fall of 2022. During the micro-examination of BME students with special educational needs, the author analyzed their personalities, situation, and difficulties in the education system.

Author Biography

Ádám Pólik

Pólik Ádám ötödéves hallgató a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, energetikai mérnöki alapvégzettséggel rendelkezik. Az energiamenedzsment specializációs mesterképzés mellett a mérnöktanári mesterképzés hallgatója. Középiskolás sés egyetemi szinten is örömmel segíti a tanulókat-hallgatókat, ez utóbbi kapcsán került be a cikkben is leírt, SNI-s hallgatókat támogató programba, ahol mentorként segíti a speciális helyzetű egyetemi hallgatókat; részben ez inspirálta a témaválasztását is.

Published

2023-07-03

Issue

Section

Eszmélés