Krízis és újratanulás a Post-Covid korszakban – Oktatás, képességek 2030.

Authors

  • Tibor Bors Borbely Pecze ZSKE

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.480

Abstract

A társadalmi válságból is lehet tanulni, ennek előfeltétele, hogy nem tagadjuk a válság létezését, azonosítjuk az összetevőit és adaptív válaszokat dolgozunk ki hasonló helyzetek megelőzésére vagy legalábbis kezelésére. Ebben a cikkben a koronavírus válsághoz kapcsolódó oktatás és foglalkoztatáspolitikai eszközökről lesz szó. Összefoglaló néven a két szakterületre ma már az OECD (2019a) és az EU (Skills Agenda, 2016) is úgy hivatkoznak, mint a képességpolitikára (skills policy/agenda), ezért itt mi is ezt fogjuk tenni.  kulcsszavak: válság, megküzdés, képességpolitika, oktatáspolitikai eszközök, ellenállóképesség AbstractThere are lessons to be learned from social crises, if we do not deny the existence of the crisis, identify its components, and develop adaptive responses to prevent or at least address similar situations. This article will discuss education and employment policy tools related to the crisis of the age. Currently, the two policy fields are now referred to as skills policy/agenda by the OECD (2019a) and the EU (Skills Agenda, 2016), and we will use the same working here.keywords: crisis, coping, skills policy, education policy instruments, resilience

Author Biography

Tibor Bors Borbely Pecze, ZSKE

ass. prof.

Downloads

Published

2021-12-16

Issue

Section

A munka világából