A közszolgáltató és vagyonkezelő szervezetek teljesítménymérésének kérdései

egy önkormányzati társaság esettanulmányának példáján

Szerzők

  • Péter Vörös

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.602

Absztrakt

A közszolgáltatás fogalma az elmúlt két évszázadban folyamatosan és egyre dinamikusabban változott. Napjaink szakmai és tudományos közélete megegyezik abban, hogy „olyan feladatok ellátásának biztosításáról van szó, amelyek az adott feltételek között közösségi szervezést igényelnek és társadalmi közös szükségletek kielégítését szolgálják” (Bordás Péter: Közszolgáltatások). Tehát a közszolgáltatásnak a társadalmi, közösségi és egyéni szükségletek kielégítésére kell törekednie. A modern önkormányzatok feladataik végrehajtását saját tulajdonú vállalkozások révén, vagy külső vállalkozások bevonásával oldják meg. Ezek a saját tulajdonú közszolgáltató társaságok lehetnek közhasznú nonprofit szervezetek, Zártkörű Részvénytársaságok (Zrt-k) és Korlátolt felelőségű társaságok (Kft-k). A szolgáltatásokat ellátó szervezeteknek fel kell ismerniük, hogy ha a helyi lakosság minél több és minél jobb minőségű közszolgáltatást tud lokálisan igénybe venni, annál inkább érzi az önkormányzat gondoskodását. 

Információk a szerzőről

Péter Vörös

Vörös Péter szakközgazdász. Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem (1978), szociológiai szakosító (1980), szakközgazdászi diploma (1981), doktori értekezés megvédése (1983). Budapesti Gazdasági Főiskola/Egyetemen, Kereskedelmi tanszéken óraadó (2005-2017). Munkahelyek: két évtized a szakszervezeti mozgalomban (1978-1997), Autóker holding vezérigazgató-helyettes (1997-2001), Lehel Csarnok üzemeltető Kft. ügyvezető igazgató (2002-2011), Közszolgáltató Zrt. FB elnök (2012- ).

##submission.downloads##

Megjelent

2024-04-10

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok