Az egyéni bánásmód megvalósításának személyi komponensei a szakképzésben

Szerzők

  • Ervin Pál Kapitány
  • Katalin Turcsik

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.557

Absztrakt

Cikkünk célja, hogy bemutassa a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulókkal, a szakképzés rendszerében dolgozó szakemberek helyzetét. Alapfeladataik leírását, illetve néhol szakképzéssel összefüggő, speciális tevékenységeik részletezéseit példákkal, ajánlásszerű kommentárokkal bővítjük. Az együttműködési lehetőségek tartalmi alapelveinek tárgyalásán túl kitérünk az intézményen belül és az intézmények között megvalósítható szemléletformálás, ismeretbővítés, illetve tudásmegosztás módozataira is.

Szerző életrajzok

Ervin Pál Kapitány

Alapvetően gyógypedagógusként definiálom önmagam, külön öröm számomra, hogy hivatásom a jövő szakembereinek is taníthatom. Ezzel párhuzamosan pedagógusok és más társszakmák
képviselőinek tudásbővítését és szemléletformálást igyekszem támogatni fogyatékosságügyi, gyógypedagógiai, illetve mentálhigiénés témákban. Több szakmai társaságban végzek tudományos munkát.

Katalin Turcsik

Pedagógiai szakpszichológus, az Öveges József Technikum és Szakképző Iskola iskolapszichológusa és segítő pedagógusok munkacsoportjának vezetője, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar óraadó
oktatója, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke és a Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály elnöke.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok