Az online gyakorló tesztek bevezetésének első tapasztalatai a Dr. Ámbédkar Iskolában

Szerzők

  • Brigitta Szilágyi Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék
  • Megyeri Krisztina Budapesti Corvinus Egyetem, Természettudományi Kar, Adatelemzés és Informatika Intézet, Matematika Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.537

Absztrakt

A tanulás hatékonyságának fontos eleme - a tanulással eltöltött megfelelő mennyiségű idő mellett - a jól megválasztott forma. A tesztelés a szakemberek által is a leghatékonyabbnak tartott tanulási módszerek egyike, amelynél az előhívás szerves részévé válik a tanulásnak. Ez a módszer egy online oktatási platform használatával úgy valósítható meg, hogy alkalmazásakor a tanár terhelése nem növekszik, sőt amennyiben rendelkezésére áll a feladatbank, amiből a tesztelés folyik, komoly könnyítést jelent számára. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok oktatásával, nevelésével foglalkozó Dr. Ámbédkar Iskolában a 2021/2022-es tanévben kísérleti jelleggel a hagyományos tanulást, tanítást rendszeres online teszteléssel egészítettük ki. Ennek a munkának a tapasztalatait, tanulságait szeretnénk megosztani.

Információk a szerzőről

Brigitta Szilágyi, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék

 

a BME Geometriai Tanszék docense. Az ElmeMater Tehetségpont koordinátora, a BME Tehetségsegítő Tanácsának titkára. 2009 óta foglalkozik tehetséggondozással a BME-en. Az általa tartott kurzusokon szemeszterenként több mint száz hallgató tanul matematikát. Reguláris képzésben kialakított új módszerük sokkal eredményesebb tanítást tesz lehetővé.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-07-03

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok