Inkrementális oktatás szerepe és lehetőségei a szakképzésben – Iteratív oktatás, avagy nincs új a nap alatt, de egy kicsit mégis

Szerzők

  • Sterczl Gábor
  • Molnár György

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.520

Absztrakt

A 21. századi legfontosabb képességek az eddigi tapasztalatok és alátámasztó kutatások szerint a tanulás tanulásának képessége, a kritikus gondolkodás, a kreativitás, az együttműködés, a reflektív és problémamegoldó gondolkodás, valamint a kommunikáció.   Mi mozgatja, mi motiválja a diákokat, akik informatika vagy elektronika-elektrotechnika területen tanulnak napjainkban a szakképzési rendszerben? Feltáró kutatásokra alapozva megvizsgálom, mely innovatív vállalati módszerek azok, amelyek potenciálisan alkalmazhatóak lehetnének a szakképzés hatékonyságának, szerethetőségének növelésére.  Ezek után az agilis módszertanok megközelítése alapján megvizsgálom, hogyan lehet a szakképzésben is inkrementálissá tenni az oktatást, illetve hogy miben is különbözik mindez a spirális tanítástól, vagy az egyszerű tantárgyi integrációtól. 

Szerző életrajzok

Sterczl Gábor

Agile coach | 2018 óta | evosoft

Lead ux engineer | 2018 óta | evosoft

Mentor oktató | 2021 óta | xlaboratories

Mentor | 2021óta| adplist.org

Vállalati tréner | 2019 óta | evosoft

Tanulmányai, végzettségei

MA | Mérnöktanár| Budapesti Műszaki Egyetem

MSc | Ipari felügyeleti és kommunikációs rendszerek | Óbudai Egyetem

BSc | Mechatronikai mérnük | Óbudai Egyetem

BSc | Had- és Biztonságtechnikai mérnük | Óbudai Egyetem

Molnár György

Dr. habil Molnár György, habilitált egyetemi docens, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar dékánja, az OH szenior szakértője. Villamosmérnök-mérnöktanár, orvosbiológus mérnök, a Neveléstudomány Doktora (PhD.) közoktatási vezető-szakvizsgázott pedagógus, számos tudományos és szakmai bizottság (MTA, MAB, SZIT, MPT) aktív tagja.

2001 óta egyetemi oktatóként folyamatosan foglalkozik a felsőoktatás oktatási és kutatási kérdésköreivel. Az IKT-alapú kutatási alaptémái mellett, az informatika és mérnökképzés  szerepe, a szakképzés-pedagógia módszertani és technológiai-innovációs, a digitális pedagógia, élménypedagógia lehetőségei is foglalkoztatták, melyek alkalmat adtak arra is, hogy az új korszerű, atipikus és elektronikus tanítási-tanulási utakat is kutathassa. Email/Ímél: molnar.gyorgy@uni-obuda.hu

##submission.downloads##

Megjelent

2022-11-14

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés