„Lehettem volna” – A pedagógusok eltérítő hatása a pályaválasztásban

Szerzők

  • Áron Pálvölgyi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.517

Absztrakt

A cikkben azt vizsgálom, hogy a pedagógusoknak van-e eltérítő hatása a pályaválasztásban. Saját kutatás eredményeként olyan példákat mutatok be, amelyeknél a pedagógusoknak beazonosítható szerepe volt abban, hogy a diákok változtattak a pályaválasztásuk irányán, vagyis már volt elképzelésük, de tanári hatásra tértek el attól. A cikk célja gyakorlati példákon keresztül igazolni, hogy egy-egy pedagógus jelentősen tudja befolyásolja a pályaválasztást, és el is tud téríteni a tanulók eredeti szándékától. Tehát az interjúalanyaimnak – saját bevallásuk és megítélésük szerint – volt olyan tanáruk, akinek eltérítő hatást tulajdonítanak a pályaválasztás során. Célom a tudatosítás. Mivel egyes esetekben a pedagógusok nem is tudják, hogy a viselkedésük vagy egy-egy mondatuk valamelyik diákjuk életében meghatározó volt, ezért a példák bemutatásával ez a tu-datosság növelhető. 

Információk a szerzőről

Áron Pálvölgyi

Pálvölgyi Áron (szül. 1977) közgazdász, lobbi szakközgazdász.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2022-ben mesterfokozatot és okleveles közgazdásztanár szakképzettséget szerzett, kitüntetéses minősítéssel.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-11-14

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés