Nemzetközi prognózisok a tanulás jövőjéről

Szerzők

  • Mária Kraiciné Szokoly

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.478

Absztrakt

Gyorsan változó, járványveszéllyel sújtott világunkban már a közbeszédben is téma a tanulási környezet, a tanulás céljának és tartalmának gyors és szükségszerű változása. A tanulás jövőjéről való gondolkodást egyidőben, több nagy nemzetközi szervezet fis napirendre tűzte, így az UNESCO Nemzetközi Bizottsága „FUTURE OF EDUCATION” című felhívása, az OECD, „Back to the Future of Education” című forgatókönyve, valamint az Európai Bizottság megbízásából az Európai Oktatásügyi Szakértői Hálózat kutatási projektje. A tanulmány kitekint e dokumentumokban megfogalmazott, a lehetséges fejlődési irányt prognosztizálóforgatókönyvekre, elősegítendő az oktatással és szakképzéssel kapcsolatos hosszútávú stratégiai gondolkodást. In our rapidly changing world, which is affected by the epidemic, the learning environment, and the fast and necessary change of the purpose and content of learning is already a topic of public discourse.Thinking about the future of learning has recently been put on the agenda by several major international organizations, such as the call of UNESCO International Commission entitled "FUTURE OF EDUCATION" and the OECD's "Back to the Future of Education" scenario, and the research project of the European Network of Educational Experts commissioned by the European Commission.To facilitate long-term strategic thinking on education and training, this study looks at the scenarios formulated in these documents that predict the possible direction of improvement.

Információk a szerzőről

Mária Kraiciné Szokoly

Kraiciné Szokoly Mária címzetes egyetemi docens az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetben. Több mint 30 éve dolgozik a felsőoktatásban, több szak alapítója és indítója, pedagógiai és felnőttképzési szakértő. Kutatási területe a pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák változása, a felnőttképzés módszertani megújítása, valamint a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok kulturális eszközökkel történő segítése. A Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke, tagja az MTA Pedagógiai Bizottság Andragógiai Albizottságának, szerkesztő bizottsági tagja az Új Pedagógiai Szemle és a nevelestudomany.elte.hu online folyóiratnak.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-16

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok