A digitális munkarend tapasztalatai a magyar közoktatásban.

Szerzők

  • Dóra Czirfusz
  • Helga Misley
  • László Horváth

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.394

Absztrakt

A digitális munkarendre való átállás a Covid-19 okozta járványügyi helyzetben gyors reakciót kívánt a pedagógusoktól. Sorra nyíltak a többezres csoportok a közösségi média különböző felületein, ahol aktív eszmecsere folyt a legjobbnak vélt megoldásokról. A felmérés központi kérdése az egyes digitális eszközök alkalmazásának népszerűsége, valamint ezek felhasználhatósága különböző pedagógiai célokra. Kitértünk arra is, hogy pedagógusok és diákok számára mennyire tűnt jól kezelhetőnek az adott eszköz, illetve, hogy a diákok hány százalékát sikerült elérni a digitális munkarend során. A kérdőíves felmérés 2020. március 18-tól fogad válaszokat, jelen tanulmányban az április 30-i kitöltöttségi adatokat dolgozzuk fel, mely 1071 pedagógus válaszát foglalja magában. A különböző megoldások értékelése eltérően alakult településtípusonként, oktatási profilonként, valamint az intézmény fenntartóját tekintve. A diákok elérésének mértéke szintén különbözik az egyes településtípusok mentén, valamint az oktatás egyes szintjein.The transition to a digital work schedule at schools required a rapid response from educators in the epidemiological situation caused by Covid-19. Several groups opened on various platforms of social media, where there was an active exchange of views on the solutions they considered the best. The main question of our survey is the popularity of the use of each digital tool and their usability for different pedagogical purposes. We also looked at how well the tool seemed to be manageable for educators and students, and what percentage of students were achieved during the digital work schedule. The questionnaire has been receiving responses from March 18, 2020. In this study, we process the completion data as of April 30, which includes the responses of 1,071 educators. The evaluation of the different solutions differs significantly (at level 95%) by types of settlement, educational profile and the maintainer of the institution. The extent of student achievement also depends significantly (at level 95%) on the type of settlement as well as on the levels of education.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-08-14

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok