A leadership és a coaching szemlélet, alkalmazása a köznevelési intézményvezetésben a hatékonyabb szervezetfejlesztés érdekében

Szerzők

  • Andrea Ágnes Ferencsik

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.335

Absztrakt

A tanulmány szerzője azt állítja, hogy hasonló problémák, elakadások jelenhetnek meg a köznevelési intézményvezetésben is, mint a profitorientált üzleti szférában, illetve ezekre az elakadásokra a leadership szemlélete és a coaching módszertana gyors és hatékony megoldásokat kínál.  Sőt, meggyőződése, hogy érdemes volna feltárni a pedagógusi létformából fakadó speciális területeket, és kidolgozni egy pedagógus coachingot, melynek segítségével a tanári társadalom egy nagyon fontos mentőövet kaphatna szakmai problémáinak megoldásához.The author of the study claims that the leaders of public education institutions may face problems and breakdowns very similar to those appearing in the profit-oriented business sector, and that the leadership attitude and the methodology of coaching offer fast and effective solutions. (S)He is also convinced that it would be worth exploring the special fields rooting in the teachers’ mode of existence, and to elaborate a teachers’ coaching method with the help of which the teachers’ society could get a very important life-belt in managing their professional problems.

Információk a szerzőről

Andrea Ágnes Ferencsik

Ferencsik Andrea Ágnes jelenleg a Tatabányai Szakképzési Centrum Bláthy Ottó Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumának igazgatóhelyettese. Magyar-német szakos középiskolai tanári diplomáját a Debreceni Egyetemen szerezte. 2015-ben a Coach Akadémián elvégezte a kvalifikált business coach képzést. 2019-ben pedagógus szakvizsgát tett és közoktatás vezetői szakon végzett a BME-n. 11 évet töltött el a szakképzésben, mint magyar-német szakos középiskolai tanár. Pedagógusi pályafutását megszakította egy 10 éves  periódus, ami alatt szakmai tapasztalatot szerzett egy kereskedelmi cégnél, mint személyzetfejlesztési szakember. Fő szakterületei a vezetőfejlesztés, tehetséggondozás, mentoring, teljesítményértékelés, coaching és toborzás-kiválasztás voltak.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés