A tudásalapú gazdaság regionális kihívásai a szakképzésben

Szerzők

  • Tamás Soós

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.328

Absztrakt

     Napjainkban a szakképzés területén tapasztalható „útkeresések” is azt mutatják, hogy komoly kihívást jelent – a képzés valamennyi szereplője részéről – az egyre magasabb szintű elvárásoknak megfelelni, a gazdasági igényeknek megfelelő mennyiségi és minőségi követelményeket teljesíteni. A szakképzés továbbfejlesztésével összefüggő közös gondolkodáshoz kívánok kapcsolódni közelmúltban elfogadott PhD értekezésemmel, amely a „ A kompetenciaigények vizsgálata a szakképzés és a munkaerőpiac összefüggéseiben,az észak-magyarországi régióban ”címmel készült. The objective of my research was to explore to what extent the competence offer of vocational education adapts to labour market demand, to what extent it can contribute to the permanently changing requirements of the enterprises of the region and the human resource development of the economic units operating here. My starting point was that present and even more, future of vocational education is determined by its capability to react to the fast technological changes, to the paradigmatic transformation going on in the economy within the industry 4.0, to the challenges of robotization characterizing knowledge directed innovation society and the development of artificial intelligence. In everyday life, however, it is generally difficult to find well-educated workers with adequate qualifications, while the quality requirements towards young professionals are continuously growing in the world of labour.

Információk a szerzőről

Tamás Soós

A PhD fokozatát a Szent István Egyetem szerezte 2019-ben, Gazdálkodás-és Szervezéstudományok Doktora. Középiskolai tanár, szak-és felnőttképzési szakértő, BME Műszaki Pedagógia Tanszékén óraadó.

Főbb kutatási területe: a szakképzés és a munkaerőpiac közötti kereslet kínálat folyamatai, térségi, regionális összefüggésekben. A készségeket, ismereteket, kompetenciaigényeket vizsgálja a gazdasági elvárások szintjén.

Tagja számos szakmai szervezetnek, így a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiumának, illetve a Pályaorientációs Szakosztályának,  MTA PTB Andragógiai Albizottságának, Magyar Közgazdász Társaság Munkaügyi Szakosztályának, valamint a Felnőttképzők Országos Szövetségének.    

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok