Élményalapú, okostelefonnal támogatott atipikus oktatásmódszertani megoldások a nyitott tananyagfejlesztés kiterjesztésére

Szerzők

  • Dávid Sik
  • György Molnár

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.310

Absztrakt

Napjainkra az okostelefonok fejlődésével és előretörésével egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a mobil alkalmazások, applikációk, szemben a tradicionális, számítógép alapú programokkal, programkörnyezetekkel. Cikkünkben az applikációk területére való bevezetés után rámutatunk az okostelefonos világ elindulása által végbement változásokra és az ebben rejlő atipikus oktatási módszertanokra és lehetőségekre. Ezt követően mutatjuk be az MTA-BME Nyitott Tananyagfejlesztés Kutatócsoport koncepciójához illeszkedő, mikrotartalom kezelő alkalmazásainkat. Nowadays, with the development and advancement of smartphones, mobile applications are increasingly emphasized, compared to traditional computer-based programs and environments. In our paper, following an introduction to the field of mobile applications, we point out the changes that have taken place by the launch and rise up of the smartphone world and the atypical educational methodologies and opportunities. Then we introduce micro-content management applications that fit the concept of the MTA-BME Open Content Development Research Group.

Szerző életrajzok

Dávid Sik

Sik Dávid okleveles mérnökinformatikus, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Villamosmérnöki és Informatikai Kar, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének doktorandusza, valamint a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszékének demonstrátora. Az elmúlt években számos hazai és nemzetközi konferencia résztvevője és előadója, valamint publikáció szerzője, társszerzője mind informatikai, mind pedagógiai témakörben. Oktatási területei: Mobil- és webes szoftverek, Üzleti intelligencia, Digitális pedagógia. Kutatási témái: Anomália detektálási lehetőségek vizsgálata komplex kommunikációs hálózatokban, valamint Újgenerációs atipikus tanulási környezetek hatékonyságának és hasznosságának vizsgálata.

György Molnár

Dr. habil Molnár György, egyetemi docens, a Műszaki Pedagógia Tanszék tanszékvezetője és a BME Tanárképző Központ főigazgatója. Villamosmérnök-mérnöktanár, orvosbiológus mérnök, a Neveléstudomány Doktora (PhD.) közoktatási vezető-szakvizsgázott pedagógus, számos tudományos és szakmai bizottság aktív tagja.

 

2001 óta a BME egyetemi oktatójaként folyamatosan rész vesz a Műszaki Pedagógiai Tanszék valamint a Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar munkájában. Az IKT-alapú kutatási alaptémái mellett a szakképzés-pedagógia módszertani és technológiai-innovációs lehetőségei is foglalkoztatták, melyek alkalmat adtak arra is, hogy az új korszerű, atipikus és elektronikus tanítási-tanulási utakat is kutathassa.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-06-02

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés