Hazai MOOC portálok – áttekintés

Szerzők

  • László Tarcsi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.293

Absztrakt

2014-ben, azaz mintegy három évvel azután, hogy megalakultak az első, mai is létező nemzetközi MOOC portálok (edX, Coursera, Udacity), Magyarországon is megkezdték működésüket a hazai MOOC-szolgáltatók. Jelen munka célja, hogy – a szakirodalmi információk és a szerző saját tapasztalatai alapján – áttekintést nyújtson ezekről az MOOC portálokról (Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum, MeMOOC, Webuni, Virtuális Egyetem és HUNline).In 2014, approximately three years after the foundation of the first international MOOC portals (edX, Coursera, Udacity), the Hungarian MOOC providers started to operate. The purpose of this paper is to provide an overview of these MOOC portals (Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum, MeMOOC, Webuni, Virtuális Egyetem and HUNline) based on the literature as well as on the author's own experiences.

Információk a szerzőről

László Tarcsi


2004-ben történelem szakos tanári, majd 2006-ban okleveles történelem szakos tanári (egyetemi kiegészítő képzés) diplomát szerzett az egri Eszterházy Károly Főiskolán. Később elvégezte a Miskolci Egyetemen szakfordítói, illetve az Eszterházy Károly Egyetem interaktív e-könyvtári szakreferens képzését is. A digitális pedagógia mellett érdeklődési körébe tartozik a történelem (ezen belül kiemelten a repüléstörténet), a fordítástudomány és a sciernce fiction irodalom története.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-02-27

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés