A középfokú szakképzés kívánatos fejlesztési iránya

Szerzők

  • György Szenes

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.267

Absztrakt

Ez az írás 2018. május 22-én a Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma és BME Tanárképző Központ által szervezett konferencián elhangzott előadás alapján készült és a szerző által javasolt középfokú szakképzési szerkezetet ismerteti. A jelenlegi helyzetkép bemutatását követően képzési típusok és szakaszok alapfunkcióinak leírásával fejti ki a szerző véleményét a középfokú szakképzés kívánatos fejlesztési irányáról.This paper has been written on the basis of a lecture held at the conference organized by the VET Board of the Hungarian Association for Pedagogy and the Teacher Training Centre of the Budapest University of Technology and Economics, and presents the secondary level vocational educational structure proposed by the author. After introducing the current situation, the paper presents the author’s opinion on the desirable development direction of secondary level vocational education by describing the basic functions of the types and phases of the trainings.

Információk a szerzőről

György Szenes

40 évet dolgoztam a szakképzés különböző területén, ebből 26 évig igazgatója voltam a fővárosi Bolyai János Szakközépiskolának. Számos civil szakmai szervezetben tevékenykedtem így alelnöke majd főtitkára végül elnöke voltam a Magyar Szakképzési Társaságnak, tagja voltam az Országos Köznevelési Tanácsnak, elnöke voltam az Országos Érettségi Vizsgabizottságnak. Számos tanulmányt publikáltam és előadásokat tartottam szakképzés témakörében.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-11-06

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok