A tanulás hatásai a felnőttek mentális jóllétére mért adatok alapján
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.205Absztrakt
A felnőttkori tanulással kapcsolatos elméleti munkák és kutatási jelentések többsége a tanulás és az egzisztenciális jólét közötti viszonyrendszerrel foglalkozik, arra koncentrálva, hogy a felnőttként végzett – főként formális – tanulási tevékenységek milyen kapcsolatban állnak az egyének munkaerő-piaci helyzetével. A formális és a nem formális tanulás a tudásbővülés és a kompetenciafejlődés mellett azonban nemcsak a felnőttek egzisztenciális biztonságérzetére, jólétére, hanem a mentális biztonságérzetükre, jóllétükre, a társas kapcsolataikra és az időszerkezetükre is számos pozitív hatást fejthet ki. A tanulmány egy empirikus andragógiai kutatás eredményei alapján mutatja be azt, hogy milyen pozitív és esetleges negatív hatásokat gyakorol a tanulás a felnőttek mentális jóllétére. A Vas megyei kérdőíves kutatásban összesen 1225 fő vett részt, akik közül 875 fő formális, 350 fő nem formális keretek között képezte magát az adatfelvétel idején legalább két hónapja.***##submission.downloads##
Megjelent
2017-09-30
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok