SNI and BTMN students at the dual training place – field experiences

Authors

  • Gábor Győrfi
  • Julianna Jankovics

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.565

Abstract

The study presents the experiences of the cooperation between Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Hungary Ltd. and the Budapest Mechanical Engineering Vocational Training Centre. It starts with changes in the vocational training system, the introduction of the dual training place, and then the training of students with special needs. The focus of the study is – as the title suggests – on the situation of students with special educational needs and those with integration, learning, behavioural difficulties. It also covers the experience of the period of the coronavirus epidemic, which has affected us all, and further opportunities for cooperation between VET institutions and the dual partners.

Author Biographies

Gábor Győrfi

Műszaki szakoktató, Munkavédelmi szakember. A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. tanműhely koordinátora, oktatója. BME GTK Műszaki Pedagógiai Tanszékén végzett Műszaki szakoktató, BME KJK Műszaki Továbbképző Központjában végzett Munkavédelmi szakember.

Julianna Jankovics

Jankovics Julianna magyar, valamint nyelv- és beszédfejlesztő tanár, a BGéSZC Öveges József Technikum és Szakképző Iskola fejlesztőpedagógusa. Az ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskolájában végzett, nyelvész, az ELTE BTK megbízott oktatója.

Published

2023-08-30

Issue

Section

Tanulmányok