Digitálisan aláírt tanúsítványok és digitális kitűzők a szakképzésben és felsőoktatásban

Authors

  • Eva Szalma

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.481

Abstract

The Digitally Signed Credentials and Open Badges in VET and HE project aims to come up with a data structure of course and content typology based on current European and national standards and new research. The resulting grid of extra metadata enables a better mapping and manageability of their badges for VET, HE and CPD institutions. Based on the grid, an open source displayer will be developed, accompanied by a 30 hours course on open badges and digitally signed credentials targeted to the issuers and validators to support the implementation of the displayer platform in their institutions.The article gives an overview about the results of the research conducted at the beginning of 2021 about the state-of-the art of the use and the approach of the open badges and digitally signed credentials in Europe and the partner countries, highlighting the results from Hungary.

Author Biography

Eva Szalma

Eva Szalma

Project manager and researcher, working on several learning development projects at the Centre for Learning Innovation and Adult Learning of the Budapest University of Technology and Economics since 2003. She has an MA in Philosophy and additional teacher training. She worked as a consultant (from 2002 as senior consultant) of learning development at the Eduweb Distance Learning Co. Ltd., Budapest (2001-2003). Between 2003 and 2017 she was the adult learning coordinator of the University. From September 2006 until the end of 2007 she was also appointed as Membership Officer for the European Foundation for Quality in E-learning and she worked as Project Officer at the European Distance and E-Learning Network - EDEN (2008- 2017). Her expertise include ODL, adult education, HE, quality assurance, dissemination and network building.

Szalma Éva

Projekt menedzserként és kutatóként dolgozik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központjában, 2003 óta. A Szegedi Tudományegyetemen szerzett filozófiai diplomát és tanári képesítést. Szakmai munkáját az Eduweb Távoktatási Zrt-nél kezdte oktatásfejlesztési tanácsadóként (2002-től vezető tanácsadó). A BME-n az egyetem intézményi felnőttképzési koordinátori munkakörét látta 2017-ig, ezzel párhuzamosan a European Foundation for Quality in E-learning szervezet tagsági felelőse (2006-2007), majd 2008 és 2017 között az Európai Távoktatási Hálózatban (European Distance and E-Learning Network – EDEN) projektkoordinátor. Szakterülete a nyitott és távoktatás, felnőttképzés, felsőoktatás, minőségbiztosítás, disszemináció és hálózatépítés.

Downloads

Published

2021-12-16

Issue

Section

Projektekről