Hat állítás a szakképzés jövőjéről és fejlesztésnek lehetőségeiről

Authors

  • András Derényi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.268

Abstract

A Magyar Pedagógiai Társaság Szakképzési Kollégiuma és a BME Tanárképző Központ, a felnőttkori tanulás elektronikus platformja - EPALE közreműködésével, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemem 2018. május 22-én megrendezett „25 éves a szakképzési törvény - Korszakos változások - új irányok” című szakmai konferencia „Kihívások és lehetőségek a szakképzésben - A munka alapú tanulás elméletétől a szakképzés napi valóságáig” című paneljében elhangzott előadás kibővített, szerkesztett változata, melyben a szerző a képesítési keretrendszerek jelenkori fejlődéséről fogalmaz meg hat tételt.This paper is an extended and edited version of the lecture held at the panel titled ‘Challenges and opportunities in VET – From the theory of labour based learning to the everyday reality of VET’ of the conference titled “The VET act turns 25 – Epochal changes – new directions” and organized at the Budapest University of Technology and Economics (BME) on 22nd May 2018 by the VET Board of the Hungarian Association for Pedagogy and the Teacher Training Centre of BME. The author draws up six theses on the current development of the vocational framework systems.

Author Biography

András Derényi

Derényi András oktatáskutató és -fejlesztő szakember, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kutatója. Fő szakterülete a felsőoktatás és a tanulás világa. A kutató és elemző munkán túl tevékenysége kiterjed fejlesztések szakértői támogatására, vezetői tanácsadásra, hazai és nemzetközi szakmai szervezetek, szakértői csoportok munkájában való részvételre. A képesítési keretrendszerekkel azok nemzetközi megjelenése óta foglalkozik, részt vett az Európai Képesítési Keretrendszer és a Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztésében is.

Downloads

Published

2018-11-06

Issue

Section

Tanulmányok