A geometriai gondolkodás szintjeinek feltérképezése a van Hiele-elmélet segítségével
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.483Absztrakt
A középiskola-egyetem átmenet nehézségeinek csökkentése széles körben kutatott terület. Ehhez szükséges feltétel a belépő hallgatók matematikai gondolkodási szintjeinek ismerete. Jelen tanulmányban – hazánkban először - közel száz elsőéves, gazdasági képzésben tanuló egyetemista van Hiele-teszten elért eredményeit elemezzük. A kapott eredmények azt mutatják, hogy bár a Nemzeti Alaptanterv által körvonalazott matematikai gondolkodási szint 12. osztály végére eléri a felsőoktatásban kívánatos absztrakciós szintet, a valóság ennél árnyaltabb. A mérésben résztvevő, magas felvételi pontokkal bekerülő hallgatók által elért eredmények jobbak a többi magyarországi mérés eredményeinél, a nagy szórás több, a szükségesnél alacsonyabb szinten lévő diákra utal. A kutatás eredményeit figyelembe vevő felzárkóztató vagy éppen reguláris kurzusok kisebb lemorzsolódást, sikeresebb teljesítést eredményeznek a kalkulus és az annak anyagát használó szakmai tárgyakban.##submission.downloads##
Megjelent
2021-12-16
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok