Nemzetközi prognózisok a tanulás jövőjéről
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.478Absztrakt
Gyorsan változó, járványveszéllyel sújtott világunkban már a közbeszédben is téma a tanulási környezet, a tanulás céljának és tartalmának gyors és szükségszerű változása. A tanulás jövőjéről való gondolkodást egyidőben, több nagy nemzetközi szervezet fis napirendre tűzte, így az UNESCO Nemzetközi Bizottsága „FUTURE OF EDUCATION” című felhívása, az OECD, „Back to the Future of Education” című forgatókönyve, valamint az Európai Bizottság megbízásából az Európai Oktatásügyi Szakértői Hálózat kutatási projektje. A tanulmány kitekint e dokumentumokban megfogalmazott, a lehetséges fejlődési irányt prognosztizálóforgatókönyvekre, elősegítendő az oktatással és szakképzéssel kapcsolatos hosszútávú stratégiai gondolkodást. In our rapidly changing world, which is affected by the epidemic, the learning environment, and the fast and necessary change of the purpose and content of learning is already a topic of public discourse.Thinking about the future of learning has recently been put on the agenda by several major international organizations, such as the call of UNESCO International Commission entitled "FUTURE OF EDUCATION" and the OECD's "Back to the Future of Education" scenario, and the research project of the European Network of Educational Experts commissioned by the European Commission.To facilitate long-term strategic thinking on education and training, this study looks at the scenarios formulated in these documents that predict the possible direction of improvement.##submission.downloads##
Megjelent
2021-12-16
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok