A digitális távoktatás felsőoktatási tapasztalatai: milyen tényezők magyarázzák a blended learning támogatottságát?

István Grajczjár, Krisztina Schottner, Zoltán Szűts

Abstract


A COVID19 járványhelyzet következtében más magyarországi felsőoktatási intézményekhez hasonlóan 2020-ban a Milton Friedman Egyetem is átállt a távoktatásra, amelynek tapasztalatairól kérdőíves felmérés készült 2020 nyári szemeszterének végén. Online vizsgálatunkban oktatókat (80%-os válaszadási arány) és hallgatókat (23%-os válaszadói arány) kérdeztünk meg a digitális oktatásra való átállás és az online oktatás előnyeiről, hátrányairól, általános tapasztalatairól. Célunk többek között az volt, hogy e tapasztalatok segítségével feltérképezzük a digitális oktatás fejlesztendő területeit intézményünkben és következtetéseket vonjuk le a jövőben alkalmazandó módszerekkel kapcsolatban. Kérdőívünk kitért a tanulási környezet, a tantermi tevékenységek, a tanulásszervezés és annak módszertana, az értékelés, a tartalom-, tananyagközvetítés és a kommunikáció jelenségeire is. Tanulmányunkban a tartalom-, tananyagközvetítés és a kommunikáció valós és késleltetett formáival kapcsolatos oktatói és hallgatói attitűdöket mutatjuk be és megvizsgáljuk a hibrid oktatási formák támogatottságát és a támogatottság okait.

 

As a result of the COVID19 pandemic, Milton Friedman University as other higher education institutions in Hungary switched to distance education in 2020. The questionnaire survey presented in this paper was conducted at the end of its summer 2020 semester. In the online survey, the authors asked instructors (80% response rate) and students (23% response rate) about the advantages, disadvantages, and general experiences of transitioning to digital education and online education. The goal was to use these experiences to map the areas of digital education that need to be developed in our institution and draw conclusions about the methods to be applied in the future. The questionnaire also covered the learning environment's issues, classroom activities, learning organization, methodology, assessment, content development, curriculum delivery, and communication. In this study, the authors present teacher and student attitudes towards online learning (distant education) and investigate the support of hybrid forms of education and the reasons leading to this support.


Full Text:

PDF HTML


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.433

Refbacks

  • There are currently no refbacks.