Tizenévesek és felnőttek kognitív profiljának online mérése

Éva Gyarmathy, Zsófia Gyarmathy, Zénó Szabó, Anna Pap, Szokoly Mária Kraicziné

Abstract


A megnövekedett ingergazdagság a diverzitás növekedéséhez és a képességszerkezet megváltozásához vezet, és a képességek fejlődésének vizsgálata és támogatása ehhez kell, hogy igazodjon. Nem egyszerűen a digitális technika adta lehetőségek használata, de a megváltozott pszichológiai paramétereknek megfelelő mérési eljárások és vizsgálati protokollok kidolgozása és alkalmazása is sürgős feladat, hogy a pszichológusoknak, pedagógusoknak és egyéb szakembereknek a képességszerkezet gyors megismerésére legyen lehetősége.

Kutatásunkban ezeknek a feladatoknak a megoldásával gyorsan és könnyen használható, az iskolai sikerességben legfontosabb kognitív mutatókat megbízhatóan mérő, pedagógusok által is használható vizsgálati rendszert dolgoztunk ki.

 

The increased richness of stimuli leads to an increase in diversity and to changes in the capacity structure, and the examination and support of the development of capacities must be adjusted to this. It is an urgent task not only to use the possibilities offered by digital technology but to elaborate and apply procedures and testing protocols being adequate in
terms of the changed psychological parameters so that psychologists, teachers and other experts have the opportunity to quickly get a picture of the capacity structure.
In our research, we have elaborated a testing system that is, by having the exercises solved, easy and quick to use, reliably measures the cognitive indicators being the most essential in school success and can also be applied by teachers.


Full Text:

PDF HTML


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.330

Refbacks

  • There are currently no refbacks.