Opus et Educatio

User
Font Size

Language
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • The Editorial Committee and Staff


Opus et Educatio

online szakmai folyóirat

Főszerkesztő: Benedek András

Szerkesztőbizottság tagjai:

  • James Katz, College Communication - Boston University
  • Silvia Pokrivcákova, Faculty of Education - Trnava University
  • Tanya Zlateva, Metropolitan College - Boston University
  • Tuncay Saritas, Faculty of Education - Balikesir University
  • Bognár György
  • Benedek András
  • Feketéné Szakos Éva
  • Horváth Kinga
  • Kálmán Anikó
  • Lükő István
  • Munkácsy Ferenc
  • Pletl Rita
  • Sturcz Zoltán
  • Szarka Katalin
  • Tóth Péter

 

Kiadó:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Felelős kiadó:
Benedek András

A kiadó/szerkesztőség címe:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógia Tanszék

1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.
Telefonszáma: (+36)1 463 2655
E-mail cím: opus@eik.bme.hu

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által nyilvántartott folyóirat.
ISSN 2064-9908


Nyilatkozat a bírálati folyamatról

Folyóiratunkban kettős bírálati rendszerben - double-blind peer-review - értékeljük a beküldött kéziratokat. E folyamatban a cikk szakmai tartalmának megfelelően felkészült, tudományos minősítéssel rendelkező bírálókat kérünk fel, akik a szerző személyes adatait nem ismerhetik meg, a bírálat objektivitása érdekében.

*

Hogyan küldjünk cikket az Opus et Educatio újságnak?


  • Home
  • About
  • Login
  • Search
  • Current
  • Archives
Home > Vol 8, No 1 (2021)

Opus et Educatio


2021 01

2020 01 2020 02 2020 03 2020 04

2019 01 2019 02 2019 03 2019 04

2018 01 2018 02 2018 03 2018 04

2017 01 2017 02 2017 03 2017 04

2016 01 2016 02 2016 03 2016 04 2016 05 2016 06

2015 01 2015 02 2015 03 2015 04

2014 01


Vol 8, No 1 (2021): 28. szám

Table of Contents

Preface

Welcome
Péter Toth
HTML PDF

Studies

Opening education through emerging technology: What are the prospects? Public perceptions of Artificial Intelligence and Virtual Reality in the classroom
James E. Katz, Kate K. Mays, Yiming Skylar Lei
HTML PDF
Opportunities to craftsmanship education in the late 1800s under the Industrial Code of 1884
Katalin Kanczné Nagy
HTML PDF
Why (and how) to teach sensible history?
Barnabás Vajda
HTML PDF
With music: Education against university dropout? On the connection between experiential group music sessions and the university dropout process.
Agáta Csehi
HTML PDF
Developing cognitive and language skills through visual arts.
Renáta Marosi
HTML PDF
Sensation seeking scale - results of a teacher research.
Katalin Kanczné Nagy, Agáta Csehi
HTML PDF

Comparative Outlook

Tertiary education in EU countries
Janka Poráčová, Mária Zahatňanská, Melinda Nagy, Mária Konečná, Marta Mydlárová Blaščáková, Vincent Sedlák, Renáta Tkáčová
HTML PDF
Application of QTI query to explore the opinions of teacher students of the Carpathian Basin about ideal teacher interaction
Kinga Horvath, Peter Tóth
HTML PDF
Informal CPD practices by TVET teachers in Kenya
Moses Njenga
HTML PDF
As a Foreign Student of Hungarian Descent in Hungary
Flóra Kancz
HTML PDF


ISSN: 2064-9908