A diákok mindennapjai, a tanulói munkaterhek vizsgálata az érettségi előtti és utáni 2-2 évfolyamon
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.60Absztrakt
Ha megvizsgáljuk a diákok mindennapjait, és ezen belül felmérjük az iskolában és az iskolán kívül a tanulás érdekében - a közlekedésre, a szakkörön, emelt szintű oktatáson, a korrepetáláson töltött időt, és még a délutáni tanulást is – töltött időt, akkor nagyon megdöbbentő adatot kaphatunk. Ez főleg a 2013. szeptember 1-je után bevezetett új kerettanterv óta érvényesül, mivel a szakközépiskolában kötelezően töltött idő heti 35 óra az iskola által szabadon tervezhető heti 4 órakerettel együtt. E témában, a szakképzés területén, 13-14. évfolyamon még nem folytattak ilyen jellegű kutatást, az érettségi előtti képzésnél pedig az utóbbi 10 évben nem történt nagyobb horderejű, és közzétett kutatás. A 2003 óta megnövekedett „diákmunkaidő” változásait, és részleteit mutatom be cikkemben.##submission.downloads##
Megjelent
2016-09-07
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok