Digitális mikrotanúsítvány – rendszerek és fejlesztési lehetőségük a szakképzés számára
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.479Absztrakt
Az oktatás digitalizációja, a szakképzés és felsőoktatás konvergenciája, a képzésre szánt idők csökkenése, és egy időben folyamatos elnyúlása az életpálya teljes hosszára, új válaszokra készteti az oktatás és képzés irányítóit, szereplőit. Ez nem cask kínálati, tartalmi oldalon jelentős, hanem az oktatás-adminisztráció és képzési eredmények tanúsításának rendszerében. Ez jelenti egyrészt az egyre transzaprensebb és objektívebb tanúsítvány-típusok, másrészt az egyre kisebb egységekben elért eredmények tanúsításában, harmadrészt a kisebb egységek összekapcsolásában és rendszerré formálásában történő fejlesztéseket. Mindezekre a folyamatokra két példát hoztunk, egy európai és egy ausztrál kezdeményezést, mely jól mutatja a fejlődés irányait. Jelenleg zajlik az Európai szintű egységes mikrotanúsítványok “szabványosítási” folyamata, úgy tartalmilag, mint terminológiailag és technikai szinten is. Egy ilyen kísérletbe kapcsolódik bele a BME Mérnöktovábbképző Intézete által koordinlált DISCO VET project, melyben egy saját Digitális Kitűző szoftver elkészítésével kísérletet teszünk a magyar felsőoktatás és szakképzés számára alkalmas mikrotanúsítványok befogadására és transzparens működtetésére. Jelen írásban arra vállalkozom, hogy körüljárjam a mikrotanúsítványok tartalmi követelményeit, minőségi kritériumait, és két példán bemutassam, hogy a jelenlegi útkeresés mely fázisban tart.##submission.downloads##
Megjelent
2021-12-16
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok