A digitális kor kihívásai és a vizuális média jelenléte a köznevelésben

Authors

  • Mária Jaskóné dr. Gácsi

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.437

Abstract

Absztrakt Ismeretes tény, hogy napjainkban elterjedtek a különféle digitális eszközök, egy okostelefon általában a szerényebb anyagi helyzetben élő családokban is megtalálható. Hallhatjuk, hogy a mai gyermekek digitális bennszülöttek, ez a környezet természetes számukra.Ennek ellenére nem terjedt el a köznevelésben az e-learning, a digitális oktatás vagy a multimédián alapuló tanítás. Mit jelent a digitális oktatás és az elektronikus eszközök használata a tanulás szempontjából? Jelen írásomban igyekszem feltárni ennek okait. Elsőként a tanítási-tanulási folyamatról szóló néhány fontos elméletet tekintek át, majd az elektronikus tanulási környezet jellemzőit veszem sorra. Foglalkozom a pedagógusok és a diákok kompetenciáival, felkészültségével. Megítélésem szerint, a hiányosságok forrásainak megnevezése erről való gondolkodás elengedhetetlen a fejlesztés szempontjából. Kulcsszavak: digitális oktatás, média, elektronikus tanulási környezet THE CHALLENGES OF THE DIGITAL AGE AND THE PRESENCE OF VISUAL MEDIA IN PUBLIC EDUCATION Abstract It is a known fact that various digital devices are prevalent nowadays, a smartphone is usually found in families living in a more modest financial situation. We can hear that today’s children are digital natives, this environment is natural to them.Nevertheless, e-learning, digital education, or multimedia-based education are not widespread in public education. What does digital education and the use of electronic tools for learning mean? In this writing, I try to explore the reasons for this. I first review some important theories about the teaching-learning process and then list the characteristics of an e-learning environment. I deal with the competencies and readiness of teachers and students. In my view, naming the sources of deficiencies and thinking about it is essential for development. Keywords: e-learning, digital education, media, e-learning environment 

Author Biography

Mária Jaskóné dr. Gácsi

 

Jaskóné dr. Gácsi Mária a Miskolci Bölcsészettudományi Kar
oktatója, a Tanárképző Intézet tanszékvezető docense. Tanulmányait Sárospatakon, Debrecenben, Zsámbékon, Miskolcon és Egerben végezte. Foglalkozott óvodapedagógiával, tanítással és immáron több, mint húsz éve a pedagógusképzésben vesz részt.

Kutatási területe a gamifikáció, a drámapedagógia, játékpedagógia.

Downloads

Published

2021-06-07

Issue

Section

Tanulmányok