Pályaorientációs tartalmú honlapok vizsgálata 2020 áprilisában

Miklós Kenderfi

Abstract


2020. márciusban a COVID-19 járvány minden európai ember életébe valamiféle változást hozott. Így vannak ezzel azon fiatalok is, akik az életpályájuk következő szakaszába kívánnak átlépni, jelesül pályát, vagy iskolát választanak. Ehhez a döntéshez elengedhetetlenül fontos az információ, melyhez való hozzáférés lehetőségei ebben a kritikus időszakban korlátozottak. Nincsenek meg a személyes információszerzés lehetőségei (pl. nyílt napok, pályaválasztási kiállítások), melyek során egyéni tapasztalatok volnának gyűjthetőek. Mindebben az ingerszegény helyzetben nem marad más megbízható forrás, mint az internet. De vajon mennyire megbízható és mely célcsoportok számára tartalmaz minőségi információkat? Dolgozatunk alapját képező kutatásunkban ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat, amikor a hazai pályaorientációs tartalmú honlapokat elemeztük.

Based on our former researches and the professional literature, with slight simplification we can state that career orientation is considered as a process of gaining information. According to the domestic practice, a highlighted target group of this field is the pupils in the upper grades of primary school (Kenderfi, 2019a). In this study, I wish to offer some help for this age group and secondary school pupils (as well as their teachers and parents) by providing an overall picture of the accessibility of the information available on the world wide web and relevant for them. This paper is given special relevance by the fact that owing to the Covid 19 pandemic, the fora (open days, school career orientation days, Nights of professions etc.) that otherwise could provide possibilities of gaining information and experiences personally are cancelled. So we need to rely on the internet…


Full Text:

HTML PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.409

Refbacks

  • There are currently no refbacks.